21.03.2017

Tiedote: Mercedes-Benz Aino Masters CSI2* 23.-26.3.2017

Ainon ensimmäinen kansainvälinen estekilpailu käynnistyy torstaina
Mukana ratsastajia seitsemästä maasta

Ratsastuskeskus Ainossa eletään kiihkeitä hetkiä. Järvenpään keskustassa sijaitsevan monipuolisen ratsastuskeskuksen ensimmäiset kansainväliset esteratsastuskilpailut käynnistyvät torstaina. Mercedes-Benz Aino Masters järjestetään kahden tähden tasolla. Palkintorahaa on jaossa yli 43.000 euroa, ja kisan pääluokassa Mercedes-Benz Grand Prix´ssa jaetaan arvostettuja maailmanlistapisteitä. Mukana on ratsastajia seitsemästä maasta; Irlanti, Portugali, Viro, Latvia, Liettua, Ruotsi ja Suomi.

Ratsastuskeskuksen omistaja ja kilpailun johtaja Erkki Siltala on tiiviisti mukana järjestelyissä. Viidellekymmenelle toimihenkilölle on juuri haettu vaatteet, hevosille puolestaan 5.000 kiloa heinää, ja vielä pitäisi hankkia seitsemän lipputankoa eri maiden lipuille. Laatu, viihtyvyys ja turvallisuus ovat avainasemassa, kun talleja viimeistellään kansainvälisille hevosille. Yleisön palvelemiseen on myös nähty paljon vaivaa. Maneesi on lämmin ja viihtyisä. Laadukas puffa palvelee aamusta iltaan niin ratsastajia kuin yleisöäkin.

-Odotamme paikalle tuhannen katsojaa. Lippujen hinnat ovat erittäin edulliset, ennakkoon ostettuna lapsille seitsemän ja aikuisille alle viisitoista euroa. Kilpailu on myös herättänyt yhteistyökumppaneiden kiinnostuksen, ja VIP-tilamme maneesin parvella on täyttynyt hyvin, Siltala kertoo.

Kansainvälisessä kilpailussa hypätään kolmella tasolla, josta Big Tour, iso kierros, on vaativin. Se huipentuu sunnuntaina iltapäivällä kisattavaan Mercedes-Benz Grand Prix´hin, jossa on jaossa lähes 25.000 euroa. Perjantai- ja lauantai-iltana hypätään vauhdikkaat 140-tason aikaratsastusluokat. Myös nuoret pääsevät pitkästä aikaa kilpailemaan kotimaassaan kansainvälisellä tasolla.

-Olen erittäin tyytyväinen siitä, että Ainossa myös meidän nuoret ratsastajamme pääsevät hyppäämään aidosti kansainvälisellä tasolla. Meidän tehtävämme on kehittää lajia ja luoda heille puitteita, Siltala iloitsee.

Huippu-urheilun johtoryhmän puheenjohtaja Antti Linna on kilpailusta innoissaan. – Tämä on usealla tavalla mieletön juttu. Ainossa järjestetään jo hyviä kansallisia kilpailuja, mutta tarvitsemme myös mahdollisuuden päästä kilpailemaan kotimaassa kansainvälisellä tasolla. Tämä on juuri sitä, mitä lajimme kaipaa.

Ensimmäinen kansainvälinen hallikilpailu Ratsastuskeskus Ainon tyylikkäissä tiloissa on tuonut lajin pariin myös uusia kumppaneita. Kilpailun tuore pääyhteistyökumppani on Mercedes-Benz. Maneesin parvella sijaitsevat VIP-pöydät on loppuunmyyty viikonlopun osalta.

-Kilpailunjärjestäjä tekee tärkeää työtä ratsastusurheilun brändin eteen. Erinomaiset puitteet puhuttelevat yritysmaailman edustajia. Tapahtumaan halutaan mukaan. Tämä on hyvää pr:ää lajille, Linna kiittää.

Kansainvälisissä luokissa lähes 80 ratsastajaa

Osallistujien joukossa on Suomen terävintä kärkeä, kuten Suomen mestarit Sanna Backlund, Janna Jensen ja Hanna Tardiveau, ja viime kesänkotimaisen gp-sarjan ykkönen Susanna Granroth. He tulevat saamaan kovan vastuksen lukuisista virolaisista, kuten Gunnar Klettenbergistä, Kullo Kenderistä ja Tiit Kivisildistä. Latviasta tulevat nuorten EM-tasolla kilpailleet Kristupas ja Matas Petraitis. Järvenpäässä starttaa yhteensä 24 ulkomaalaista ratsastajaa. Ratamestarina toimii itävaltalainen Andreas Bamberger ja hänen apulaisenaan Johanna Mikkola.

MERCEDES-BENZ AINO MASTERSIN 2017 OSALLISTUJAT
Kansainvälisten luokkien ratsukot CSI2*.
Kansainväliset nuoret hevoset CSI YH1*.

OHJELMA CSI2*

Torstai 23.3.
Noin klo 13.00 kansalliset 100-110 cm
Nuoret hevoset - Youngster Tour 120 cm
Small Tour 120 cm
Big Tour 140 cm

Perjantai 24.3.
Klo 10.00 kansalliset 105-115 cm
Medium Tour 130 cm
Small Tour 125 cm
Youngster Tour 120 cm
Big Tour 140 cm Sponsored by Dermalogica

Lauantai 25.3.
Klo 9.00 kansalliset 110-120 cm
Medium Tour 130 cm Sponsored by Koiramäen Pajutalli
Small Tour Final 130 cm
Big & Medium Tour 140 cm Sponsored by EmCe 365

Sunnuntai 26.3.
Klo 10.00 Youngster Tour Final 125 cm
Medium Tour Final 140 cm Sponsored by Rakennusliike P. Korhonen
Noin klo 14.30 Mercedes-Benz Grand Prix 145 cm - jaossa 24.600 € ja Longines rankingpisteitä

Huomioithan, että aikataulumuutokset ovat mahdollisia. Päivitetyt tiedot nettisivuillamme www.ratsastuskeskusaino.fi.

OSOITE
Ratsastuskeskus Aino, Puimalanpolku 6, 04400 Järvenpää.

PÄÄSYLIPUT
Ennakkoliput Ticketmasterin kautta LINKKI.
Torstai: aikuiset 9 € ja lapset 5 €.
Perjantai-sunnuntai: aikuiset 14,50 € ja lapset 7 €.