31.01.2017

Tiedote: Hevosopisto

Avoimet ovet Hevosopistolla 6. helmikuuta

Ypäjän Hevosopisto toivottaa kaikki tervetulleiksi avoimien ovien päivään lauantaina 6. helmikuuta klo 11 alkaen.
Suomen suurin hevosalan oppilaitos, Hevosopisto, kouluttaa ammattilaisia moniin tehtäviin, kuten ratsastuksenohjaajiksi, hevosenhoitajiksi ja kengittäjiksi. Hevosopisto on myös merkittävä kilpailujen, valmennusten ja tapahtumien järjestäjä. Kkauden ohjelmistoon kuuluu muun muassa kansainväliset kouluratsastuskilpailut, SM-kilpailut koulu-, para- ja kenttäratsastuksessa, Suomenratsujen kuninkaalliset sekä Nuorten hevosten Festivaali. Kevään ohjelmassa ovat myös mm. oripäivät ja Suomenhevosten superpäivä.

Hevosopiston monipuolinen, 300 hehtaarin alue on kattaa lähes 100 rakennusta, noin 200 hevosta ja 4 maneesia. Yksi päivä on lyhyt aika koko alueeseen tutustumiseen, mutta antaa hyvin tietoa esimerkiksi opiskelupaikan valintaan. Tapahtuma alkaa klo 11 Ypäjä-hallissa opiskelijoiden ja henkilökunnan esityksellä. Noin tunnin kestävän esityksen jälkeen tallit, pajat ja monet muut tilat odottavat vieraita. Useissa pisteissä on myös ohjelmaa. Ravintola Ratsumestari sekä Ypäjä-hallin maneesikahvila ovat avoinna vierailijoille.

Lisätietoja tapahtumasta, aikataulu ja kartta: www.hevosopisto.fi/fin/tapahtumat/avoimet_ovet