12.05.2017

Tiedote Eqvet/Katri Kosunen

Eqvetin edustusjoukkue Emilia Eerola, Riikka Nikitin, Lotta Isokotamäki ja Katri Kosunen
Gaudeamus GP:n kiertopalkinnon kera. Kuva Mika Leppäkoski.

Eläinlääketieteen Kandidaattiyhdistyksen Eqvet akateemisten ratsastuskerhojen mestariksi

Akateemisten ratsastuskerhojen väliset mestaruudet ratkottiin sunnuntaina 7.5.2017 Einolan tallilla Imatralla. Tämän vuotuisesti järjestettävän Gaudeamus Grand Prixin voiton vei tällä kertaa Eläinlääketieteen Kandidaattiyhdistyken hevoskerho Eqvet. Perinteitä kunnioittaen mestaruus ratsastettiin joukkuekilpailuna, jossa kaksi joukkueen jäsentä kilpaili kouluratsastuksessa K.N. Special radalla ja kaksi jäsentä esteratsastuksessa 70 cm taitoarvosteluradalla.

Kaikkiaan kilpailuissa oli mukana viisi akateemista ratsastusyhdistystä ja 20 ratsastajaa. Eqvetin lisäksi mestaruudesta taistelivat edellisvuoden mestari Aalto yliopiston Teekkariratsastajat ry, Lappeenrannan teknillisen yliopiston Laukka, Aallon kauppakorkeakoulun KY-Kannus sekä Tampereen teknillisen yliopiston TeURaS.

Eqvet kiilasi heti kouluosuuden jälkeen kokonaiskilpailun johtoon kaksoisvoitollaan, mutta esteillä käytiin tiukkaa taistelua, kun Elina Roukala (TeURaS) ja Tiiamari Tolonen (Tera) antoivat oivallisen vastuksen Eqvetin este-edustukselle.

Gaudeamus Grand Prixin historia ulottuu aina 90-luvulle asti, joskin aivan joka vuosi kilpailutunnelmista ei olla päästy nauttimaan. Kilpailu noudattaa opiskelijoiden SM-, EM-, ja MM-kilpailuiden konseptia, jossa ratsastajat eivät tarvitse omaa hevosta. Ratsuina toimivat ratsastuskoulun tuntihevoset, jotka arvotaan osallistujille. Perinteiden mukaisesti seuraavan Gaudeamus GP:n järjestysvastuu siirtyy voittaneelle yhdistykselle.

Tämän vuoden järjestävänä yhdistyksenä toimi Teekkariratsastajat ry. Yhteistyössä myös Teekkaritoiminnan edistämisrahasto TTER, Tekniikan Akateemiset TEK, Suomen Ratsutarvike, Just Dressage sekä House of Horses. Eqvet kiittää Teekkariratsastajia, Einolan tallia sekä sponsoreita onnistuneista kilpailuista ja aloittaa innokkain mielin ensi vuoden GGP:n suunnittelun.

Tulokset

Prix de Suomen Ratsutarvike / 70 cm taitoarvostelu
1. Elina Roukala - Kalistro "Ali" 30p (TeURaS)
2. Riikka Nikitin - Kalistro "Ali" 28p (Eqvet)