30.07.2017

Katja Karjalaista onnittelemassa kilpailun puheenjohtajatuomari Mari Oila, luokan puheenjohtajatuomari Eeva Kaartinen sekä Marko Björs. Kuva: Minttu Koponen / aaveen.net

EM-katsastus ja gp-kouluratsastusta Laaksolla

Laaksolla kilpailtiin sunnuntaina kolmatta peräkkäistä päivää kouluratsastuksessa Dressage Team Traversin järjestämissä kilpailuissa.

Sunnuntain aloitti pararatsastajien katsastusluokka, johon osallistui viisi ratsukkoa. Sen voitti Katja Karjalainen hevosella Dr. Doolittle ennen Jaana Kivimäkeä ja Bellileneä.

Päivän korkein luokka oli tasoa Grand Prix, jossa Mia von Schantz ja Zalzatime onnistuivat peittoamaan kilpakumppaninsa.

Ohjelmassa oli myös Intermediate 1, jossa Pilvi Tuominen oli G-Renzollaan ykkönen, avoin vaativa B, jonka voitti Johanna Heikkilä sekä nuorten hevosten luokkia, joiden voittajat olivat Sara Lehtilä - Buskbjerggaards Rigoletta (4 v.), Micaela Rosenlew – New Hill Raffaello (5 v.) sekä Tiina Polso – Woikoski Seaside Figaro (7 v.).

Mia von Schantz ja Zalzatime voittivat grand prix -kouluratsastusluokan Laaksolla. Onnittelemassa KORK:n puheenjohtaja Virpi Nordblad, luokan tuomari Anneke Laving ja Story of Leatherin edustaja Satu Miettinen.
Kuva: Minttu Koponen / aaveen.net

Dressage Team Travers, tulokset 30.7.

Pararatsastajien EM-katsastusluokka, Prix de Reunos: 1) Katja Karjalainen - Dr. Doolittle 72,411, 2) Jaana Kivimäki - Bellilene 67,206 %, 3) Johanna Lindblad - Kain Aapeli 66,324 %, 4) Jessica Kerttunen - Westside 62,256, 5) Pia Reitti - Riplaus 60,671 %.

Luokka 11 Prix de Kouluratsastuksen kannatusyhdistys, Grand Prix 2009/2014. 5 lähtijää ja 2 sijoittuu: 1) Mia von Schantz, Lohjan Ratsastajat ry – Zalzatime 64.533%, 2) Kira Kanerva, Hyvinkään Urheiluratsastajat r – Dorazio 63.500%, 3) Peggy Högsten, Helsingin Ratsastajat ry – Lord of Lennox vF 62.567%, 4) Jenni Kallio, Turun Seudun Ratsastajat ry – Manolo 60.467%, 5) Nina Westerlund, Korsholms Sportryttare ry – Flying Heart 56.467%.

Luokka 10 Prix de Woikoski, WHD Gård, Intermediate I 2009. 5 lähtijää ja 2 sijoittuu: 1) Pilvi Tuominen, Tammelan Ratsastajat ry – G-Renzo 64.649%, 2) Maria Kainulainen, Rocky Riders ry Rf – Laram 62.061%, 3) Sanna Ylösmäki, Helsingin Ratsastajat ry – Caspar S 60.526%, 4) Suvi Lipponen, Lohjan Ratsastajat ry – Itog 60.307%, 5) Suvi Salmevaara, Tuomarinkylän Ratsastajat ry – Wallonie 60.175%

Luokka 12 Prix de Kultakeramiikka, Paccelli Cup FEI:n kouluratsastusohjelma 4-v hevosille, rata A 2015. 5 lähtijää ja 2 sijoittuu: 1) Sara Lehtilä, Boen Ratsastajat ry – Buskbjerggaards Rigoletta 82.600%, 2) Susanna Hyypiä, Boen Ratsastajat ry – Ivemmo 77.400%, 3) Taru Alaranta, Kauhavan Ratsastusseura ry – Dony de Niro 76.400%, 4) Tuuli Kivelä, Lahnuksen Ratsastajat ry – Plastika 67.400%, 5) Salome Kallio, Helsingin Wiisikot ry – Riverbank Fürst Ballerina 55.800%

Luokka 13 Prix de Laukka-korut. Supreme Horse Care 5-vuotiaiden championsarjan osakilpailu. FEI Helppo A Loppukilpailuohjelma 5-vuotiaille hevosille. 10 lähtijää ja 3 sijoittuu: 1) Micaela Rosenlew, Kyrkslätt Idrottsförening Rf – New Hill Raffaello 78.200%, 2) Tuuli Salovuori, Lahan Urheiluratsastajat ry – Pin Rock's Bolero 73.600%, 3) Kaija Jokela, Dressage Team Travers ry – Felippe Carrus 71.600%, 4) Sanna Kahari, Tallitiimi ry – Fashionable 70.400%, 5) Hanna-Riikka Asikainen, Dressage Team Travers ry – Lapinjärvi Florel 69.600%, 6) Sanna Raatikainen, Varkauden Urheiluratsastajat r – Fürstin 67.600%, 7) Siru Heikkilä, Ratsastusseura Equus ry – Goldencoast My Victoria 66.200%, 7) Vilma Vajanto, Equestrian Team Diamond ry – Dalcanton 66.200%, 9) Mari Kettunen, Ravijärven Ratsastajat ry – Gottfrid 65.000%, 10) Jessica Leva, Nurmijärven Ratsastajat ry – Kyrö Hot Rock Hyl.

Luokka 9 Prix de Method, Kingsley cupin 2. osakilpailu, FEI Vaativa B Junioreiden esiohjelma 2009. 37 lähtijää ja 10 sijoittuu: 1) Johanna Heikkilä, Dressage Team Travers ry – Malaya 68.456%, 2) Siiri Kyrö, Orimattilan Ratsastajat ry – Kyrö Märchen 2926 67.132%, 3) Siiri Kyrö, Orimattilan Ratsastajat ry – Kyrö Hot Flow 66.176%, 4) Elina Vilén, Nika Team ry – Princess Passion 65.809%, 5) Teemu Ahtee, Ratsastusseura Majoran ry – Sarotti 64.632%, 6) Sinna Pohja, Dressage Team Travers ry – Dorle 64.559%, 7) Pinja Vakkuri, Helsingin Ratsastajat ry – Scarlett 64.265%, 7) Emmi Salminen, Riding Team Gold Horses ry – Capac 64.265%, 9) Johanna Pulkkinen, Harjun Urheiluratsastajat ry – Licaro 64.191%, 10) Jari Ruuskanen, Dressage Team Travers ry – Chakiro MC 64.118%, 11) Annaleena Helin, Valkeakosken Ratsastusseura ry – Richter 64.044%, 12) Jasmin Sikström, Korsholms Sportryttare ry – Sandro Valentino Finhit 63.897%, 13) Jukka Jokinen, Tuusulan Ratsastajat ry – Notholmens Daphne 2366 63.382%, 14) Emmi Salminen, Riding Team Gold Horses ry – Mein Freund 62.721%, 15) Leena Ahokas, Peuramaan Urheiluratsastajat r – Belphegor 62.647%, 16) Karla Rasilainen, Kangasalan Ratsastajat ry – Tara Felicity 2797 62.353%, 17) Tinja Ekroth, Hyvinkään Urheiluratsastajat r – Whenever Klint 62.132%, 18) Riikka Wester, Dressage Team Travers ry – Gigilou Gigiley-R 62.059%, 19) Louise Jönsson, Helsingin Ratsastajat ry – Dayna 61.912%, 19) Katariina Wolin, Helsingin Ratsastajat ry – Cinderella VIII 61.912%, 21) Pirjo Kronlund, Cool Riders ry – Vision Incredible 61.618%, 21) Mirka Kauppi, Lohjan Ratsastajat ry – Eastpoint 61.618%, 23) Jasmin Sikström, Korsholms Sportryttare ry – Åkaers Desire 61.544%, 24) Fredrika Blomqvist, Ypäjän Ratsastajat ry – Danny Dancer 61.471%, 25) Mertsi Kontio, Dressage Team Travers ry – Anisian Alvar 61.324%, 26) Terhi Kallio, Helsingin Ratsastajat ry – Keep Moving 61.176%, 27) Petra Andrejeff, Horsy Team ry – Hendrik 61.103%, 28) Ksenja Karahka, Vesikansan Hevosystävät ry – Viccaro 60.441%, 29) Fredrika Blomqvist, Ypäjän Ratsastajat ry – Rosenblume 60.368%, 30) Mona Westman, Lohjan Ratsastajat ry – Royal d'Amour 59.559%, 30) Siiri Salo, Hyvinkään Urheiluratsastajat r – Sir Deluxe 59.559%, 32) Pirjo Kronlund, Cool Riders ry – Little Joy 59.412%, 33) Nora Svensk, Helsingin Ratsastajat ry – Lerock 58.971%, 34) Elina Rainio, Nika Team ry – Zanosca 58.382%, 35) Maria Pyykönen, Ratsastusseura Equus ry – Bearwood Florenciana 2885 57.941%, 36) Lisa Vainio, Dressage Team Travers ry – Zigeuner 57.500%, 37) Aino Lipsanen, Helsingin Ratsastajat ry – Diamante 57.426%.

Luokka 15 Prix de House of Horses, Supreme Horse Care 7-v. championsarja. FEI:n esiohjelma 7-vuotiaille hevosille 2016 (6 lähti - 2 sijoittui): 1) Tiina Polso - Woikoski Seaside Figaro WHD 73,02 %, 2) Maria Pyykönen - Browny EQ 68,53 %, 3) Kira Kanerva - Browmoor HyvUra 68,57 %, 4) Saga Tervonen - Fabulouz Firfod BoeR 68,31 %, 5) Maria Pyykönen - Fürst Wild S EQ 65,81, 6) Suvi Kettunen - Fifa Pearl VCG HusR 63,789.