16.08.2017

Tiedote ja kuvat KV Stable

Maija Vepsäläinen ja Midnite Invite

FEQHA:n EM-kilpailuissa suomalaisille menestystä

FEQHA:n Euroopan mestaruuskilpailut pidettiin Saksan Kreuthissa 4-13.8.17. Tämä amerikanquarterhevosten kilpailu on suurin Euroopassa järjestettävä lännenratsastuskilpailu, jossa tänä vuonna oli yli 5000 starttia.Kilpailu järjestettiin nyt 28. kerran ja mukana oli ratsastajia 16 eri maasta. Suomesta mukana oli 5 ratsukkoa.

Maija Vepsäläinen ja Midnite Invite kirkastivat viimevuotisen pronssimitalin EM- hopeaksi Select Amateur Western Pleasuressa. Semifinaalissa ratsukko sijoittui kaikille 5:lle tuomarille jo toiseksi.

” GoRoundissa teimme virheettömän suorituksen ja oli todella hyvä fiilis ratsastaa. Tiesin kuitenkin, että luxembourgilaista voittajaa olisi mahdoton ohittaa. Ratsastin finaalisssa hopeasta ja kaikki meni myös hyvin. Brownie oli jo hieman väsynyt, joten jouduin todella ratsastamaan eteenpäin. Mutta hopeaa tuli, josta olen todella onnellinen ja kiitollinen." kertoi Maija Vepsäläinen.

Kalevi ja Slow Movin Zipper

Kalevi Karenko ratsasti kokeneella Slow Movin Ziperillä Amateur Select Ranch Riding finaalissa niinikään EM-hopeaa. "Goroundissa tulleen virheen seurauksena luulin menettäneeni finaalipaikan , mutta 3 h ennen starttia selvisikin , että olemme finaalissa. Joten voi sanoa, että yllätyshopea tuli.” jutteli Kalevi Karenko.

Siri Haanpää ratsasti Open Senior Reiningissä finaalin 9. Sailin Easy Sun tarvitsee vielä kokemusta isoista kisoista ja suurilta areenoilta. Siri oli kuitenkin erittäin iloinen ja tyytyväinen vielä kokemattoman Sonyn suorituksiin.

Kari Vepsä ja Custom Slidetracksin hyvä finaaliratsastus kaatui pysähdyksen virheeseen.

”Jotain siinä tapahtui ja Custi veti päänsä ylös eikä pysähtynyt kuten se pystyy, tämmöistä tämä on, pienestä kiinni. summasi Kari Vepsä.