12.02.2018

Kilpailunjohtaja Minna Pekkala onnittelee luokan 3 voittajia Niina Holmbergia ja Mecenas-hevosta.

Harjussa kisattiin hallimaastoesteillä

Harjun oppimiskeskuksessa järjestettiin sunnuntaina 11.2.2018 hallimaastoestekilpailut taitoarvostelulla. Kilpailut olivat vuoden ensimmäiset ja ne onnistuivat erittäin hienosti.

Kolmessa kilpaluokassa osallistujia oli yhteensä lähes 50. Päivän aikana maneesilla kilpailtiin esteratsastuksessa, jossa ratsukoiden suorituksia mitattiin taitoarvostelulla. Taitoarvostelun tuomareina toimivat Aki Karhapää ja Osmo Metsälä.

Harjun oppimiskeskuksen hevostalouden opiskelijat pääsivät mukaan auttamaan kilpailujen toteutuksessa ja päivän aikana he saivat monipuolista työkokemusta ratsastuskilpailujen järjestämisessä kilpailun kaikilla osa-alueilla.

Hallimaastoestekisojen esteradat suunnitteli Antti Luoma yhteistyössä Aki Karhapään kanssa. Tavoitteena oli rakentaa kokonaisuus, joka on miellyttävä sekä ratsastajalle että hevoselle: ”Esteratojen toteutus onnistui erittäin hyvin ja kilpailussa nähtiin hienoja suorituksia”, kommentoi Antti Luoma kisojen päätteeksi.

Kilpailunjohtaja Minna Pekkala kertoo, että tänä vuonna Harjun oppimiskeskuksessa järjestetään toistakymmentä ratsastuskilpailua, joista suurimmat kilpailut ovat kenttäkilpailut toukokuussa ja syyskuussa. Kilpailuihin odotetaan suurta osanottoa kaikkien kilpaluokkien osalta.

Tulokset 11.2.2018:

LUOKKA 1 60 cm:

1. Belinda Ahlberg, Hrogas, Porvoon Mustang ry

2. Linda Niska, Tropic Night, Porvoon Mustang ry

3. Anna Niska, Tropic Night, Porvoon Mustang ry

4. Kristina Lindblad, Hunter, Taipalsaaren Ratsastajat ry

5. Titta Tihula, Orchid's Sajella, Harjun Urheiluratsastajat ry

5. Sanna Lavikainen, Eskapono, Kylmän Ratsastajat ry

LUOKKA 2 80 cm:

1. Minna LeppäläPirtilä, Evyta, Peuramaan Urheiluratsastajat ry

2. Anniina Takanen, Karino III, Kymenlaakso Riding Club ry

3. Katja Lääti, Quality Girl, Harjun Urheiluratsastajat ry