10.10.2017

Tiedote: Sosiaalipedagoginen Hevostoimintayhdistys ry

Hevoset apuna kuntoutustyössä -seminaari Kuopiossa 13.10.

Sosiaalipedagoginen Hevostoimintayhdistys ry ja Suomen ratsastusterapeutit ry järjestävät yhteistyössä Itä-Suomen yliopiston Koulutus- ja kehittämispalvelu Aducaten kanssa Hevosen käyttö ja koulutus kuntoutustyöhön -seminaarin Kuopiossa 13.10.2017 klo 9-16.

Hevosavusteinen kuntoutustyö on Suomessa vakiinnuttanut paikkansa sosiaali- ja terveyspalveluissa ja siitä on saatu myönteisiä kokemuksia monenlaisten asiakkaiden kanssa. Ratsastusterapia tunnetaan korjaavana ja kuntouttavana palveluna ja sosiaalipedagoginen hevostoiminta ehkäisee mm. syrjäytymistä ja muita sosiaalisia ongelmia. Hevonen on mukana monenlaisessa luonto- ja eläinavusteisessa toiminnassa tänä päivänä. Hevosen ja luonnon tervehdyttävä vaikutus on huomattu ja tunnustettu.

Seminaarissa käsitellään hevosavusteisen kuntoutuksen ajankohtaisia näkymiä sosiaalipedagogisen hevostoiminnan, ratsastusterapian ja luontoavusteisen toiminnan näkökulmista. Puhujina ovat mm. eläinten kouluttaja Tuire Kaimio ja Laura Airaksinen Suomen Ratsastajainliitosta/Green Care Finland ry:stä. Ohjelmassa on lisäksi vaihtoehtoisia työpajoja, joiden teemoina ovat Hevosen hyvinvointi ja kouluttamisen merkitys, Hevosavusteisen toiminnan ja terapian yhteinen laatu- ja kehitystyö ja Hevosavusteisen toiminnan tutkimus. Työpajoissa pureudutaan käytännön kysymyksiin hevostoiminnan eri näkökulmista.

Lisätietoja:
Sosiaalipedagoginen Hevostoimintayhdistys ry