03.10.2017

Tiedote: Helsinki International Horse Show

Romain Duguet - onko nyt hattutempun aika?

Sveitsin Romain Duguet saapui Helsinkiin 2015 tuntemattomana sveitsiläisenä ratsastajana. Hän oli se "ranskalainen", jolle haluttiin antaa mahdollisuus näyttää. Duguet saapui Helsinkiin ja valloitti suomalaisyleisön sydämet. Hän voitti 2015 Helsingin maailmancupin osakilpailun ja uusi temppunsa viime vuonna.

Romain Duguet, kuva Satu Pirinen

Romain Duguet´in tunnelataus oli voimakas, kun hän varmisti voittonsa. Maailmanlevitykseen meni huikea video ja kuva uusinnasta, jossa hevosen Quorida De Trehon kenkä irtosi hypyn yhteydessä. Kenkä lensi kovalla vauhdilla suoraan laitaan ja olisi voinut aiheuttaa pahaa jälkeä osuessaan ihmisiin. Romainin täyslataus viimeiselle esteelle on klassikko. Hevonen lähti hyppyyn vähintäänkin askelta liian kaukaa, venyi ja venyi ja toi ratsukon virheettömänä maaliin sekä voittoon.

Romain kertoi lehdistötilaisuudessa tähtäävänsä välittömästi "hat trick "-suoritukseen, eli voittoon tänäkin vuonna.

Romain Duguet´in kausi on ollut mainio: World Cup finaalin hopeaa ja EM-joukkuetuloksena hopeamitali.