05.07.2017

Islanninhevosten Suomen mestaruuskilpailut ratsastetaan Ypäjällä 7.-9.7.

Ypäjällä kilpailtavat islanninhevosten suomenmestaruuskilpailut keräävät tänä vuonna paikalle noin 80 ratsukkoa. Kilpailuissa on omat ikäluokat junioreille, nuorille sekä senioreille, ja kilpailuluokkina ovat neljä ovaaliradalla ratsastettavaa lajia sekä kolme passilajia. Ovaaliradalla arvostellaan ennen kaikkea askellajien laatua ja pitkällä suoralla käytävissä passilajeissa pääasia on enemmänkin nopeudessa.

Perjantaina kilpaillaan ovaaliradalla tölttiluokissa, lauantaina ovat vuorossa askellajiluokat, joissa esitetään islanninhevosten kaikkia askellajeja, ja sunnuntai huipentuu kaikkien askellajiluokkien finaaleihin sekä MM-maajoukkueen valintaan. Passilajeissa kilpaillaan joka päivä.

-Toivomme sään suosivan kilpailuamme ja tietenkin odotamme paikalle reilusti yleisöä kannustamaan omiaan ja tutustumaan lajiin. Odotamme näkevämme viikonlopun aikana hyviä kilpailusuorituksia, ja toivomme, että kilpailut viedään läpi iloisella mielellä. Meillä on lauantain iltajuhla uudessa paikassa, Ypäjän keskustan ravintola Karrinpuomissa, ja sen odotetaan tuovan juhlaan myös uusia kasvoja, kertoo kilpailujen johtaja Maija Kipinoinen viikonlopun odotuksistaan.

Tuomareina kilpailussa toimivat kansainväliset FEIF-tuomarit André Böhme Saksasta, Alexandra Dannenmann Yhdysvalloista ja Laura Pihkala-Posti Suomesta sekä kansalliset tuomarit Johanna Renlund, Nicola Bergman ja Anu Siivonen.

Kilpailun virallinen kotisivu: http://suomenmestaruuskilpailut.islanninhevonen.net/

Kilpailun virallinen facebook-sivu: https://www.facebook.com/islanninhevostenSM

Tiedote / Suomen Islanninhevosyhdistys ry