22.05.2017

Tiedote ja kuva: Team HippoSport

Janni Martikaisella hieno kolmen sijoituksen viikonloppu Compiegnessä

Nuori kouluratsastaja Janni Martikainen sijoittui ratsullaan Cornando v/d Cadzandhoeve Ranskassa Compiegnessä nuorten ratsastajien kansainvälisessä CDIY-kilpailussa kaikkina kolmena päivänä.

Perjantaina ratsukko oli nuorten joukkueohjelmassa kolmas (3/26) hienolla tuloksella 69,23 %, samoin lauantaina henkilökohtaisessa ohjelmassa (3/26) luvuin 70,63%. Sunnuntain vapaaohjelmaan karsi mukaan 18 parasta. Janni oli siinä kuudes tuloksella 72,60%.

- Kürissä menetettiin harmillisesti pisteitä ja sijoja, koska järjestäjä sähläsi musiikin alun. Paras viritys meni ohi, kun tilanne kesti muutamia minuutteja ja oli pakko kävellä. Kun musiikki viimein alkoi, ratsukolla oli nenä väärään suuntaan ja tuli hiukan kiire alkuun, mutta toki hieno tulos, kertoo äiti Virve Ruutu-Martikainen paikan päältä.

Ratsukon kauden päätavoitteet ovat nuorten PM- ja EM-kilpailuissa.

Tulokset: http://www.worldsporttiming.com/results/cdio-compiegne-2017-136/schedule.html