03.07.2017

Kira Kanervaa ja Playmatea onnittelemassa tuomarit Osmo Metsälä, Mari Oila ja Päivi Kinnunen. Kuva: Eeva Laurila.

Kangasalan kouluratsastusviikonlopun Prix St Georges -luokan voitto Kira Kanervalle

Kangasalla kilpailtiin viikonlopun aikana yhteensä kahdeksassa eri luokassa kakkos- ja kolmostasolla. Kilpailut käytiin ensimmäistä kertaa kahdessa paikassa, Pohtiolammen Ratsastuskeskuksessa ja Wääksyn Kartanolla. Tällä tavalla järjestetään jokavuotiset kenttäkilpailut, mutta tapa todettiin hyväksi myös kouluratsastuksen osalta, kun Pohtiolammella kilpailtiin kakkostason ja Wääksyn Kartanolla kolmostason luokkia.

Järjestelyt saivat paljon kiitosta ja Wääksyn etukäteen haastavaksi arvioitu kilpa-areena osoittautuikin hyvin toimivaksi, kun useampi ratsastaja mainitsi yleensä kuuman hevosensa olleen rento Wääksyn radalla.

Kouluratsastusviikonlopun pääluokan, Prix St Georges, Prix de Akoya -luokan voitti Hyvinkään Urheiluratsastajia edustava Kira Kanerva Playmate -hevosellaan prosentein 64,956.
- Olen kokonaisuuteen erittäin tyytyväinen. Tämä on minun ja hevosen ensimmäinen yhteinen kausi. Tämä on yleensä melko kuuma ja jännittynyt radalla, mutta tänään se oli rento ja ratsastettavissa. Radalla tein yhden ratsastusvirheen laukanvaihdoissa, mutta olen kokonaisuuteen silti tosi tyytyväinen, summaa Kanerva.
- Tavoitteena tälle kaudelle on tehdä rentoja ratoja Vaativa A -tasolla ja pikku hiljaa nostaa meidät pikkukierrokselle, kertoo Kanerva.

Kanerva oli myös tyytyväinen viikonlopun puitteisiin Kangasalla.
- Täällä on erittäin hieno ympäristö järjestää kisoja. Pohjat ja puitteet ovat kunnossa. Siitä järjestäjille iso kiitos.
Toiseksi luokassa sijoittuivat Valkeakosken Ratsastusseuran Heli Hirvo ja Don Preferido prosentein 62,632. Kolmanneksi luokassa ratsasti Joni Nikkanen hevosellaan Kastaniesgårdens Nemo. Nikkanen edustaa Nika Teamia.

Sunnuntain Vaativa B, Prix de Medilaser-luokan voittoon ratsasti Horsy Teamin Petra Andrejeff Hendrikillä.
- Hendrik on yhdeksänvuotias. Olen kisannut tämän kanssa 5-7 vuotiskaudet, ja nyt yhden välivuoden jälkeen taas tehdään yhteistyötä. Tavoitteena on mennä eteenpäin luokissa, tämän hevosen potentiaali pitäisi riittää kyllä korkeammalle, kertoo Andrejeff.
- Yleensä hevoseni on kuuma, mutta tänään se malttoi hyvin ja sitä sai jopa ratsastaa.

Vaativa B -luokassa toiseksi sijoittuivat Antti Lehtilä ja Le Grand Charmeur ratsastusseura Team Nissalasta. Kolmanneksi luokassa ratsasti Urheiluratsastusseura Tammer Ridersin Satu-Maria Jauhiainen hevosellaan Forza Roosendaal.

Sunnuntaina kilpailtiin myös kakkostason luokissa Pohtiolammella. Helppo B, Prix de Vetcaren voitti Equestrian Team Diamondin Vilma Vajanto Dalcantolla. Helppo A, Prix de Suomen Ravi ja Ratsastus -luokan voittoon ratsasti Riding Team Gold Horses -seuraa edustava Emmi Salminen ja Capac.

Aurinkoisena lauantaina ratsastettiin neljä luokkaa

Lauantain kilpailupäivä alkoi Pohtiolammella isoilla kakkostason Helppo B, Prix de Suomen Ravi ja Ratsastus sekä Helppo A, Prix de Puristeteos -luokilla. Wääksyssä ratsastettiin kolmostasolla Helppoa jaVaativa A -luokat. Pohtiolammen Helppo B-luokan voitti Loimaan Ratsastajien Janita Kaski Windencellä. Helppo A -luokan voittoon ratsasti Kangasalan Ratsastajien Marika Renvall Oeds V -hevosella.

Lauantain pääluokan Vaativa A:0, Prix de Vehon voittaja, Sara Maattola-Lindholm oli tyytyväinen kokonaissuoritukseensa. Maattola-Lindholm edustaa Ratsastusseura Dc:tä.
- Pystyin viemään hevosen eri liikkeestä toiseen ja se oli kanssani. Hevonen malttoi tänään, kun se yleensä on malttamaton ja jännittynyt.
- Tavoitteena onkin tänä kautena hankkia ratarutiinia, niin että se oppii rentoutumaan kisaympäristössä. Puitteet ja pohjat olivat täällä hyvät. Musiikki oli ehkä liian kovalla, mutta se on toisaalta hyvää harjoitusta ääniherkälle hevoselleni, toteaa Maattola-Lindholm.
Toiseksi lauantain vaativa A-luokassa sijoittuivat Jyvässeudun Ratsukoiden Helkky Ylönen ja Savoy Rubin. Kolmanneksi luokassa ratsasti Urheiluratsastusseura Tammer Ridersien Satu-Maria Jauhiainen Uslalla.

Lauantaina aamupäivällä Wääksyssä ratsastettiin Helppo A:4, Prix de Aapiskukko -luokka. Voiton tässä luokassa vei viimeistä ponikauttaan kisaava Ella Ylitalo 6-vuotiaalla Ras Trent -ponillaan.
- Rata oli tasainen ja poni (6 v.) osasi käyttäytyä. Vaikka rata meni hyvin, jäi meille vielä jotain paranettavaa.
- Poni on soiaalinen ja utelias. Sillä on tahdikkaat liikkeet. Tämän kanssa on kiva kisata, kun se osaa käyttäytyä hyvin, kertoo Keurusseudun Ratsastajia edustava Ylitalo ponistaan.

Tuloksia sunnuntai 2.7.2017

Luokka 8 - Prix St Georges 2009. 9 lähtijää ja 3 sijoittuu: 1) Kira Kanerva, Hyvinkään Urheiluratsastajat r – Playmate 2461 64.956%, 2) Heli Hirvo, Valkeakosken Ratsastusseura ry – Don Preferido 62.632%, 3) Joni Nikkanen, Nika Team ry – Kastaniegårdens Nemo 62.018%, 4) Vilma Lahti, Porvoon Mustang ry – Zazou III 60.921%, 5) Suvi Lipponen, Lohjan Ratsastajat ry – Itog 60.658%, 6) Helkky Ylönen, Jyvässeudun Ratsukot ry – Savoy Rubin 60.219%, 7) Petra Teppola, Nika Team ry – Onyx Est le Roi de Ma Vie 59.956%, 8) Petra Andrejeff, Horsy Team ry – Point Of View 59.254%, 9) Riikka Turunen, Elite Riding Club ry – Gilroi Goza 57.456%

Luokka 5 - FEI Helppo B Lasten esiohj. B 2015. 18 lähtijää ja 5 sijoittuu: 1) Vilma Vajanto, Equestrian Team Diamond ry – Dalcanton 69.250%, 2) Netta Pekkinen, Kangasalan Ratsastajat ry – Braveheart II 65.667%, 3) Aada Kivelä, Kangasalan Ratsastajat ry – Riamu 64.250%, 4) Minttu Roininen, Tampereen Ratsastusseura ry – Fighting Heaven 62.667%, 5) Anni Rassa, Vesilahden Seudun Ratsastajat – SR. Rasmus 62.500%, 6) Jasmine Pekola, Elite Riding Club ry – Goldencoast Precious 62.000%, 7) Neea Rantanen, Tampereen Ratsastusseura ry – Pyttega 61.917%, 8) Marika Luosmala, Kangasalan Ratsastajat ry – Enter II 61.333%, 9) Lotta Laihotie, Urheiluratsastusseura Tammer R – Candis 60.500%, 10) Oili Kangasaho, Lakeudenportin Ratsastajat ry – Annalan Antton 60.250%, 11) Ulla Latvala, Ratsastusseura Tavastia ry – Tomun Vire 60.167%, 12) Heidi Mononen, Virtain Ratsastajat ry – Chuster 59.500%, 13) Heidi Mononen, Virtain Ratsastajat ry – Butterfly 58.250%, 14) Janette Kulo, Kangasalan Ratsastajat ry – Kolins 57.417%, 15) Elisa Vuorinen, Pinsiön Puskaratsastajat ry – Weltkaiser 56.750%, 16) Netta Mankinen, Tampereen Ratsastusseura ry – Honey Girl 56.417%, 17) Sanni Piitulainen, Kangasalan Ratsastajat ry – Revansas 55.750%, 18) Ella Nuuttila, Elite Riding Club ry – Alfa Lowland 55.333%

Luokka 6 - Helppo A FEI World Dressage Challenge test B 2001. 26 lähtijää ja 7 sijoittuu: 1) Emmi Salminen, Riding Team Gold Horses ry – Capac 64.800%, 2) Anne Pentsinen, Jämsänseudun Urheiluratsastaja – Katallin Leidilei 64.600%, 3) Anni Rassa, Vesilahden Seudun Ratsastajat – SR. Rasmus 63.300%, 4) Meeri Rantanen, Urheiluratsastusseura Tammer R – Jacqueline FLK 63.000%, 5) Elli Lehtimäki, Tampereen Ratsastusseura ry – Haribo 62.300%, 6) Hanna Alajoki, Jämsänseudun Urheiluratsastaja – Ypäjä Upea 62.200%, 7) Jenni Mattila, Similän Ratsastusurheilijat ry – Österskov's Caspian 61.500%, 8) Milla Tarvainen, Siilin Ratsastajat ry – Peak Point 61.400%, 9) Linda Lamminsivu, Valkeakosken Ratsastusseura ry – Hillary 61.000%, 9) Marika Renvall, Kangasalan Ratsastajat ry – Oeds V 61.000%, 11) Marika Renvall, Kangasalan Ratsastajat ry – Rohkelikon Armas 60.700%, 12) Anne Patakangas, Tampereen Ratsastusseura ry – Princess IV 60.400%, 13) Pialiisa Toropainen, Horsy Team ry – Corculum 60.300%, 13) Inka Heikura, Porvoon Mustang ry – Vildrosen 60.300%, 15) Minttu Roininen, Tampereen Ratsastusseura ry – Fighting Heaven 60.000%, 16) Anette Johansson, Lavian Ratsastajat ry – Pokker 59.900%, 17) Jaana Seppänen, Suonenjoen Vasama Riders ry – Victory Day 59.800%, 17) Kaisa Ojanen, Vesilahden Seudun Ratsastajat – Fiana 59.800%, 19) Saramaria Kalkku, Kyrkslätt Idrottsförening Rf – Störtebeker 59.500%, 20) Heidi Mononen, Virtain Ratsastajat ry – Chuster 59.300%, 21) Katri Mennala, Korpilahden Ratsastajat ry – Boemerang 58.600%, 22) Netta Mankinen, Tampereen Ratsastusseura ry – Bongraaf's Marca II 11 WPB 58.300%, 23) Jonna Vilen, Tampereen Ratsastusseura ry – Saran Ihmemies 57.300%, 24) Riitta Berglund, Tampereen Ratsastusseura ry – Pörnä-Poika 56.400%, 25) Mirkka Länsisalo, Kangasalan Ratsastajat ry – Celtas Chidambaram 53.800%, 26) Jaana Haavisto, Tampereen Ratsastusseura ry – New Chance 51.600%

Luokka 7 - FEI Vaativa B Junioreiden joukkueohjelma 2009. 20 lähtijää ja 5 sijoittuu: 1) Petra Andrejeff, Horsy Team ry – Hendrik 67.027%, 2) Antti Lehtilä, Ratsastusseura Team Nissala ry – Le Grand Charmeur 66.892%, 3) Satu-Maria Jauhiainen, Urheiluratsastusseura Tammer R – Forza Roosendaal 65.405%, 4) Annaleena Helin, Valkeakosken Ratsastusseura ry – Richter 64.392%, 5) Fredrika Blomqvist, Ypäjän Ratsastajat ry – Rosenblume 63.919%, 6) Kira Kanerva, Hyvinkään Urheiluratsastajat r – Browmoor 63.716%, 7) Heidi Leiniäinen, Jyvässeudun Ratsukot ry – Exciting 63.311%, 8) Fredrika Blomqvist, Ypäjän Ratsastajat ry – Danny Dancer 62.770%, 9) Saija Uusitupa, Ratsastusseura Tavastia ry – Bysteds Briko 62.230%, 10) Hanna Moilanen, Abc Ratsastajat ry – Hard Night 61.824%, 10) Teemu Ahtee, Ratsastusseura Majoran ry – Sarotti 61.824%, 12) Karla Rasilainen, Kangasalan Ratsastajat ry – Henry II 61.689%, 12) Emma Metsänoja, Tammelan Ratsastajat ry – Armas Zarzo II 61.689%, 14) Karla Rasilainen, Kangasalan Ratsastajat ry – Tara Felicity 2797 61.486%, 15) Mauritz Nikander, Ratsastusseura Skara ry – Sandro Hot 60.878%, 16) Nina Iivonen, Kangasalan Ratsastajat ry – Justice Friend 2846 58.851%, 17) Lassi Lehmusto, Ypäjän Ratsastajat ry – Möensholms Oberst 58.108%, 18) Meri-Maaria Pöysti, Tampereen Ratsastusseura ry – Uniek Utopia 56.149%, 19) Susanna Lumio, Tampereen Ratsastusseura ry – Deep Sea Pearl 2064 54.662%, 20) Jaana Seppänen, Suonenjoen Vasama Riders ry – Victory Day 52.703%

Tuloksia lauantai 1.7.2017

Luokka 4 - Vaativa A:0 2015. 14 lähtijää ja 4 sijoittuu: 1) Sara Maattola-Lindholm, Ratsastusseura Dc ry – Kameo 67.095%, 2) Helkky Ylönen, Jyvässeudun Ratsukot ry – Savoy Rubin 65.000%, 3) Satu-Maria Jauhiainen, Urheiluratsastusseura Tammer R – Usla 2447 64.762%, 4) Heli Hirvo, Valkeakosken Ratsastusseura ry – Don Preferido 64.667%, 5) Tiina Polso, Woikoski Helios Dressage ry – Seaside Sabrina 64.238%, 6) Petra Teppola, Nika Team ry – Onyx Est le Roi de Ma Vie 63.667%, 7) Hanna Moilanen, Abc Ratsastajat ry – Hard Night 61.381%, 8) Suvi Lipponen, Lohjan Ratsastajat ry – Itog 61.286%, 9) Minna Leppälä-Pirtilä, Peuramaan Urheiluratsastajat r – Brocks Mon-Eyre 61.048%, 10) Hanna Seppälä, Nika Team ry – Triviant 60.429%, 11) Fredrika Blomqvist, Ypäjän Ratsastajat ry – Rosenblume 60.381%, 12) Joni Nikkanen, Nika Team ry – Kastaniegårdens Nemo 57.476%, 13) Nora Kerppola, Kangasalan Ratsastajat ry – Ziron L 56.143%, 14) Susanna Lumio, Tampereen Ratsastusseura ry – Deep Sea Pearl 2064 54.381%.

Luokka 1 - Helppo B:3 2009. 35 lähtijää ja 9 sijoittuu: 1) Janita Kaski, Loimaan Ratsastajat ry – Windence 68.523%, 2) Netta Mankinen, Tampereen Ratsastusseura ry – Honey Girl 66.932%, 3) Tiia Koskimies, Tampereen Ratsastusseura ry – Wyra 66.591%, 4) Netta Pekkinen, Kangasalan Ratsastajat ry – Braveheart II 65.568%, 5) Pauliina Hakala, Ypäjän Ratsastajat ry – S.O. Terva-Snapsi 65.455%, 6) Minttu Ketonen, Lempi Racing Team ry – Pindborgens Cactus 65.341%, 7) Suvi Järvi, Ylöjärven Ratsastajat ry – Orlanda II 65.000%, 8) Matilda Rentto, Tampereen Ratsastusseura ry – Arella 64.773%, 9) Tiia Koskimies, Tampereen Ratsastusseura ry – Domino Do 64.659%, 10) Tuula Mattila, Poni-Haan Ratsastajat ry – Hemina 64.545%, 11) Hanne Halonen, Goodwill Riders ry – Freesia 64.318%, 12) Krista Rantala, Arranmaan Kilparatsastajat ry – Arran Anastasia 63.977%, 13) Hanna Raivio, Arranmaan Kilparatsastajat ry – Riutan Viima 63.523%, 14) Anne Määttänen, Vesilahden Seudun Ratsastajat – Tytön Vilaus 63.409%, 15) Aada Kivelä, Kangasalan Ratsastajat ry – Riamu 62.841%, 16) Matilda Rentto, Tampereen Ratsastusseura ry – Boyne Ashanti 62.727%, 16) Elli Lehtimäki, Tampereen Ratsastusseura ry – Renso 62.727%, 18) Jonna Vilen, Tampereen Ratsastusseura ry – Saran Ihmemies 62.614%, 19) Matilda Vilpponen, Goodwill Riders ry – Freesia 62.386%, 20) Minna Kotilainen, Kangasalan Ratsastajat ry – Pörnä-Marsalkka 61.818%, 21) Hanna Mikkolainen, Ypäjän Ratsastajat ry – Onnen Veikko 61.705%, 21) Lotta Vikman, Paimion Ratsastajat ry – Teppo Terävä 61.705%, 23) Anna Saari, Ratsastusseura Varsa ry – A.T. Santeri 61.477%, 24) Sissi Rentto, Ratsastusseura Kannustin ry – Hugo the Boss 61.250%, 25) Oili Kangasaho, Lakeudenportin Ratsastajat ry – Annalan Antton 60.909%, 26) Sanni Saarinen, Arranmaan Kilparatsastajat ry – Vilman Veluri 60.682%, 26) Ellen Saarelainen, Tampereen Ratsastusseura ry – C's Milli Vanilli 60.682%, 28) Johanna Reunanen, Ratsastusseura Varsa ry – Wallace 60.341%, 29) Anna-Liisa Lammi, Pinsiön Puskaratsastajat ry – Pulmun Hurja 60.227%, 30) Henna Viitanen, Virtain Ratsastajat ry – Tea Ljung 59.773%, 31) Maria Sytelä, Tampereen Ratsastusseura ry – Antonie 59.659%, 32) Elisa Vuorinen, Pinsiön Puskaratsastajat ry – Weltkaiser 59.091%, 33) Noora Kemppainen, Goodwill Riders ry – Nelilyn Nintendo 55.568%, 34) Emma Takalo, Kangasalan Ratsastajat ry – Nelilyn Valiente 55.114%, 35) Tiina Lankinen, Kangasalan Ratsastajat ry – Enter II Hyl.

Luokka 2 - Helppo A FEI:n CCI/CIC* A-kenttäkilp.ohjelma 2009. 37 lähtijää ja 10 sijoittuu: 1) Marika Renvall, Kangasalan Ratsastajat ry – Oeds V 63.804%, 2) Inka Heikura, Porvoon Mustang ry – Vildrosen 63.261%, 3) Kaisa Ojanen, Vesilahden Seudun Ratsastajat – Fiana 63.152%, 4) Nina Iivonen, Kangasalan Ratsastajat ry – Justice Friend 2846 62.935%, 5) Tiia Koskimies, Tampereen Ratsastusseura ry – Domino Do 62.826%, 6) Minttu Ketonen, Lempi Racing Team ry – Alias Yumyam 62.065%, 6) Henna Nieminen, Laaksolan Ratsastusseura ry – Corleone 62.065%, 8) Maria Nikkilä, Suontaan Ratsastajat ry – Merileia 61.957%, 9) Riitta Berglund, Tampereen Ratsastusseura ry – Pörnä-Poika 60.978%, 10) Anna Valpas, Valkeakosken Ratsastusseura ry – Primeria Carrus 60.870%, 11) Jenni Mattila, Similän Ratsastusurheilijat ry – Österskov's Caspian 60.761%, 12) Aada Kivelä, Kangasalan Ratsastajat ry – Riamu 60.652%, 13) Saara Keihäs, Jyvässeudun Ratsukot ry – Kiahan Sinclair 60.543%, 13) Marika Renvall, Kangasalan Ratsastajat ry – Rohkelikon Armas 60.543%, 13) Elina Uusitalo, Kristiinanseudun Ratsastajat r – May Rosenxena WS 60.543%, 16) Netta Pekkinen, Kangasalan Ratsastajat ry – Braveheart II 60.326%, 16) Katja Viiankorpi, Jämsänseudun Urheiluratsastaja – Hillan Lento 60.326%, 18) Elli Lehtimäki, Tampereen Ratsastusseura ry – Haribo 60.217%, 18) Miia Kortesluoma, Niinisalon Ratsastajat ry – Carumba MG 60.217%, 20) Reija Vähätalo, Sydän-Hämeen Ratsastajat ry – Pikku-Epeli 60.109%, 21) Susanna Lemström, Suomenratsut ry – Tittan Sirpukka 60.000%, 21) Minna-Maria Heikkilä, Ylöjärven Ratsastajat ry – Ffindir Sweet Pie 62 WD 60.000%, 23) Heli Turtiainen, Ääneseudun Ratsastajat ry – Salsa de L'Aube 2629 59.891%, 24) Heli Ihamäki, Lempi Racing Team ry – Escudo Rojo 59.783%, 25) Tuula Mattila, Poni-Haan Ratsastajat ry – Hemina 59.348%, 26) Hanna Mikkolainen, Ypäjän Ratsastajat ry – Onnen Veikko 58.696%, 27) Minttu Roininen, Tampereen Ratsastusseura ry – Fighting Heaven 58.478%, 27) Susanna Lemström, Suomenratsut ry – Helmi Vilistäjä 58.478%, 29) Sissi Rentto, Ratsastusseura Kannustin ry – Hugo the Boss 58.261%, 30) Laura Rantala, Tampereen Ratsastusseura ry – Carmelo 58.152%, 31) Jonna Vilen, Tampereen Ratsastusseura ry – Saran Ihmemies 57.935%, 31) Anne Määttänen, Vesilahden Seudun Ratsastajat – Tytön Vilaus 57.935%, 33) Anna-Liisa Lammi, Pinsiön Puskaratsastajat ry – Pulmun Hurja 57.717%, 34) Henna Viitanen, Virtain Ratsastajat ry – Tea Ljung 57.174%, 35) Hanna Raivio, Arranmaan Kilparatsastajat ry – Riutan Viima 56.957%, 36) Ella Rönkä, Tampereen Ratsastusseura ry – Hagels Alexandrite 53.804%, 37) Terttu Sillantie, Tampereen Ratsastusseura ry – Simba Hit Kesk.

Luokka 3 - Helppo A:4 2009. 31 lähtijää ja 8 sijoittuu: 1) Ella Ylitalo, Keurusseudun Ratsastajat ry – Ras Trent 65.893%, 2) Emma Metsänoja, Tammelan Ratsastajat ry – Armas Zarzo II 65.536%, 3) Sohvi Kuoppala, Ratsastusseura Aino ry – Jallaralla 65.000%, 4) Mauritz Nikander, Ratsastusseura Skara ry – Sandro Hot 63.839%, 5) Jenni Kinnunen, Tampereen Ratsastusseura ry – Dancing Girl II 2404 63.304%, 6) Anne Leinonen, Tampereen Ratsastusseura ry – Säämies 63.036%, 6) Meeri Rantanen, Urheiluratsastusseura Tammer R – Jacqueline FLK 63.036%, 6) Noora Nisula, Kymenlaakso Riding Club ry – Riccley Blüte 63.036%, 6) Heli Hirvo, Valkeakosken Ratsastusseura ry – Dimanche d'Ete 63.036%, 10) Susanna Lappalainen, Kanta-Hämeen Ratsastajat ry – Sinead Bloo 62.768%, 11) Jolanda Paldanius, Luvian Ratsastajat ry – Royal Silverstar 2848 62.679%, 12) Riikka Niemi, Jyvässeudun Ratsukot ry – Kenedija 62.589%, 13) Saramaria Kalkku, Kyrkslätt Idrottsförening Rf – Störtebeker 62.411%, 13) Heli Väntsi, Ratsastusseura Varsa ry – Horado 62.411%, 15) Iida Siili, Valkeakosken Ratsastusseura ry – Firehill's Paranoid 61.696%, 16) Maria Nikkilä, Suontaan Ratsastajat ry – Merileia 61.607%, 17) Minttu Roininen, Tampereen Ratsastusseura ry – Fighting Heaven 61.429%, 18) Netta Mankinen, Tampereen Ratsastusseura ry – Bongraaf's Marca II 11 WPB 61.071%, 19) Jaana Seppänen, Suonenjoen Vasama Riders ry – Victory Day 60.982%, 19) Jenny Mäkelä, Jyvässeudun Ratsukot ry – Lizimo 60.982%, 21) Noora Nisula, Kymenlaakso Riding Club ry – May Cabare 2896 60.804%, 22) Fredrika Blomqvist, Ypäjän Ratsastajat ry – Danny Dancer 60.714%, 23) Hanna Alajoki, Jämsänseudun Urheiluratsastaja – Ypäjä Upea 60.268%, 23) Nina Iivonen, Kangasalan Ratsastajat ry – Justice Friend 2846 60.268%, 25) Heidi Mäkinen, Jyvässeudun Ratsukot ry – Mannin Vilperi 60.000%, 26) Riikka Halttunen, Korpilahden Ratsastajat ry – Ronikon Tähti 59.286%, 27) Pauliina Päivänsalo, Hyvinkään Urheiluratsastajat r – B 52 58.482%, 28) Karoliina Kovanen, Tampereen Ratsastusseura ry – Quantus 58.036%, 29) Karoliina Kovanen, Tampereen Ratsastusseura ry – Hennan Humina 57.589%, 30) Lassi Lehmusto, Ypäjän Ratsastajat ry – Möensholms Oberst Kesk., 30) Jukka-Pekka Leskinen, Kangasalan Ratsastajat ry – Henry II Hyl.

Kangasalan Prix St Georges -luokan voittaja Kira Kanerva ja Playmate. Kuva: Katriina Saari.

Ella Ylitalo ja Ras Trent voittivat lauantain kolmostason Helppo A -luokan. Kuva: Eeva Laurila.