06.05.2017

Kom Daisy Dancer Kasvattajapäivien Best In Show

Nuorten ratsuhevosten suurnäyttely Kasvattajapäivät järjestettiin Ypäjän Hevosopistolla lauantaina 6. toukokuuta. Niillä arvosteltiin yhteensä 51 hevosta, joista näyttelyn Best In Show -palkinnon vei finaalin ainoa askellajihevonen, FWB-tamma Kom Daisy Dancer.
- Tänä vuonna näimme aikaisempia vuosia vähemmän askellajihevosia. Voittaja oli kuitenkin näyttävä urheiluhevosen alku, joka liikkui hienosti, lautakunnan puheenjohtaja Annu Stenqvist kehui.
- Tämä vuosi oli poikkeuksellinen, sillä 1-2-vuotiaiden ryhmien parhaat sekä tammat että oriit olivat kaikki estehevosia. Oli ilahduttavaa nähdä useita hyvärunkoisia sekä hyvin liikkuvia hevosia, estehevosten lautakunnan puheenjohtaja toiminut Anna Pajanen iloitsi.
Susanna Peltosen omistama ja kasvattama FWB-esteori Chagadaga Plan B (Diamant de Plaisir 178) oli 1-vuotiaiden paras ori sekä palkittiin myös koko näyttelyn parhaana 1-vuotiaana. Ori oli myös koko näyttelyn Best In Show kakkonen. Saman ikäluokan parhaaksi tammaksi valittiin estehevosena arvosteltu Ypäjä Notre Dame (Brantzau), jonka on kasvattanut ja omistaa Hevosopisto Oy. Voittaja Chagadaga Plan B:n lisäksi 1-vuotiaista I palkinnolla palkittiin paras askellajiori Bastiani K. (Pin Rock's Bonaparte 182) ja esteori Dark Rebel M (Chacoon Blue).
Del-Uriana (Urano de Cartigny) oli Kasvattajapäivien paras 2-vuotias tamma sekä samalla paras 2-vuotias ja näyttelyn Best In Show III. I palkinnolla palkitun Del-palveluiden kasvattaman Del-Urianan kanssa ikäluokan parhaan tittelistä kilpaili parhaana oriina palkittu estehevonen Tay Alejandro (Lissabon 175).
3-vuotiaiden ikäluokassa kilpailivat vain tammat. Parhaana tammana palkittiin askellajihevosia edustanut Kom Daisy Dancer (Foundation). Kom Daisy Dancerin on kasvattanut A-L Meller ja E Nordman-Rajaharju ja sen omistaa Raija Hinttala. Paras estetamma oli Diamanthina CGC (Diarado), joka palkittiin Kom Daisy Dancerin tavoin I palkinnolla.
Näyttelyn parhaana esittäjänä palkittiin tänäkin vuonna Madis Morna. Paras kasvattaja oli Kom Daisy Dancerin taustalta löytyvät Anna-Leena Meller ja Eeva Nordman-Rajaharju.
Best in Show -varsojen kuvat löytyvät Hippoksen kuvapankista. Pisteet ja arvostelut julkaistaan Heppa-järjestelmässä. Tapahtuman livetaltiointi on nähtävissä Uudet hevoskasvattajat Facebook-sivustolla.

Tiedote / Suomen Hippos r.y.