14.01.2017

Tiedote: Suomen Hippos ry

Koskelan Akseli juhlavuoden hyväntekeväisyysravuriksi

Mikä olisikaan parempi tapa saada aikaan hyvää Suomen ja suomenhevosen juhlavuonna, kuin olla mukana suomenhevoskimpassa ja hyväntekeväisyyden kohteena ovat lapset ja nuoret?!

Haussa oli Suomen itsenäisyyden satavuotis- ja suomenhevonen 110-vuotta juhlavuosiin sopiva hyväntekeväisyyshevonen, joka toimisi samalla tämän vuoden ajan keulakuvana raviurheilun nuorisotoiminnan hyväntekeväisyydessä.

Hyväntekeväisyysravuriksi löytyi hieno ja urallaan nousujohteisesti kehittynyt suomenhevonen Koskelan Akseli. Nimi ei miestä tai hevosta pahenna, etenkään tässä hyvän mielen projektissa. Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla -trilogiasta tuttu Koskelan Akseli on yksi suomalaisuuden ilmentymistä.

Talli Pohjantähden alla myydään 50 euron arvoisina osuuksina. Maksu sisältää kimpan osakkuuden vuoden 2017 ajaksi ja muita kuluja ei osakkaalle synny. Hevosen kuukausikulujen jälkeen jäljellä jääneet tuotot (osuusmaksuina kerätyt sekä mahdolliset palkintorahat) lahjoitetaan vuosien 2017 ja 2018 aikana valtakunnalliseen raviratojen nuorisotoimintaan sekä raviurheilun nuorisotoiminnan ykköstapahtumien Ponikuninkuusravien ja Young Power -gaalan tukemiseen. Osuuksia on tarjolla rajoitettu määrä, 500 kpl. Nyt kannattaakin toimia pikaisesti, jos haluaa historiallisesta vuoden 2017 hyväntekeväisyysravurista palan itselleen koko kilpailukauden ajaksi. Samalla olet mukana tukemassa raviurheilun nuorisotoimintaa ja raviurheilun tulevaisuutta. Koskelan Akselin ensimmäistä starttia kaavaillaan jo tammi- helmikuun vaihteeseen hevosen pysyessä terveenä ja otteiltaan normaalilla tasolla.

Suuret kiitokset Koskelan Akselin omistajille Arja Korpiniemelle ja Eero Matikaiselle, että raviurheilun nuorisotoiminta saa tämän upean mahdollisuuden. Koskelan Akseli siirtyi viime lauantaina hyväntekeväisyysprojektin vastuuvalmentajalle Jukka-Pekka Kauhaselle Iisalmeen. Kauhanen on toiminut aiemminkin menestyksellä hyväntekeväisyyshevosen valmentajana ja ohjastajana. Kyseinen hevonen oli Ulrik Laukko, jonka tuotoista lahjoitettiin huomattava summa raviurheilun nuorisotoiminnan tukemiseen. J-P Kauhanen on ajanut valmentajana mm. kolme Ravikuninkuutta ja yhden Ravikuningatar- tittelin ja Kauhasen talli olikin tähän juhlavuoden projektiin luontainen valinta.

Koskelan Akseli tulee näkymään ja kuulumaan raviradoilla. Ruuna on startannut 47 kertaa ja ylittänyt maalilinjan ensimmäisenä 13 kertaa. Kakkossijoja se on kartuttanut 11 startissa ja viidesti tuloksiin on merkitty kolmas sija. Urallaan tähän mennessä reilut 48 000 euroa ansainnut ruuna onkin hyvä, varma kilpailija. Viime vuoden 14 startista Koskelan Akseli voitti neljä, kauden ansiot olivat mukavat 31 450 €. Kyseessä on siis hyvin mielenkiintoinen kilpahevonen, jonka otteita voi odottaa positiivisella jännityksellä. Koskelan Akselin osakastallin nimi on Talli Pohjantähden alla.

Tutustu yhteisomistussopimukseen ja osta osuus www.hippos.fi/koskelanakseli

Projekti on yksi itsenäisyyden juhlavuoden Mahdollisuuksien hevonen -teoista ja sitä tukevat Suomen Hippos ry ja Hankkija Oy.

Nettisivut: www.hippos.fi/koskelanakseli
Facebook: www.facebook.com/koskelanakseli/