20.04.2017

Tiedote: Hevosopisto

Kouluratsastuksen hallimestaruudet ratkotaan Ypäjällä viikonloppuna

Kouluratsastuksen hallimestaruudet ratkotaan Spring Dressagessa 21.-23.4.2017 Ypäjällä. Ohjelmassa on ikäryhmien hallimestaruuksien sekä Evidensia Dressage Future Cupin osakilpailun lisäksi myös kaikille avoimia luokkia sekä omat luokat para-ratsastajille. Kilpailuun on ilmoittautunut yli 200 ratsukkoa. Tapahtumassa katsastetaan myös PM-kilpailuun pyrkiviä ratsukoita.

Tulevaisuuden kansainvälisiä tähtiä rakentava kolmipäiväinen Suomen Ratsastajainliiton Evidensia Dressage Future Cup presented by Unikulma on suunniteltu kouluratsastuksen tulevaisuuden lupauksille tarjoamaan kansainvälisen tason haasteita kotimaassa. Future cupin osakilpailu muodostuu kolmesta kansainvälisen ratsastajainliiton FEI:n ohjelmasta. Perjantaina kilpaillaan joukkueohjelmassa, lauantaina ratsastetaan ikäryhmän henkilökohtainen ohjelma, joista 12 parasta saavuttaa tiensä sunnuntain vapaaohjelmaan, Küriin. Jokaisessa osakilpailussa ja finaalissa on arvostelemassa ulkomainen tuomari. Future Cupiin on ilmoittautunut 20 poni-, 23 juniori- ja 10 nuorta ratsukkoa. Sarjan finaali ratsastetaan lokakuussa Ratsastuskeskus Ainossa Järvenpäässä.

Ypäjä Spring Dressage kilpailussa kotimaisten tuomareiden ohella ratsukoita arvioivat kaksi ulkomaista tuomaria, Eva-Maria Vint-Warmington (FEI 3*) Virosta sekä Suzanne Horne (FEI2*) Etelä-Afrikasta.

Poniratsukoiden, junioreiden ja nuorten hallimestaruudet ratkaistaan lauantaina ja senioreiden sunnuntaina. Kilpailussa on mukana viime vuoden SM-mitalistien ohella mm. kansainvälisessä Ypäjä CDI kilpailussa upeasti ratsastaneet Ida-Lotte Peltoniemi Poirotilla ja Stella Hagelstam New Hill Julitrealla.

Pararatsastajia on mukana 11. Heidän joukossaan on muun muassa Lontoon paralympiamitalisti Katja Karjalainen sekä useita viime kesän pohjoismaisiin mestaruuskilpailuihin osallistuneita ratsastajia.

Kahdessa hallissa ratsastettava kilpailu alkaa jo perjantaina ja mestaruusluokkien lisäksi ohjelmassa on myös useita avoimia luokkia. Ypäjähallin kahvila ja Ravintola Ratsumestari ovat avoinna koko viikonlopun. Yleisöllä on tapahtumaan vapaa pääsy.

Lähtölistat julkaistaan keskiviikkona Equipessa: http://www.equipe.nu, jossa julkaistaan myös kilpailun tulokset.

Perjantai 21.4.
Haimi-halli alkaen klo 9:00
Ypäjä-halli alkaen klo 8:30

Lauantai 22.4.