09.04.2018

Kouluratsastuksen Wintercupin finaali Espoossa la 14.4. / Tiedote: Ratsastusseura Primus

Primus Tallilla kouluratsastusta poniratsukoiden, junioreiden ja nuorten kansallisen kärjen voimin

Ratsastusseura Primus on iloinen voidessaan järjestää tänäkin vuonna Prix de Primus -kansallisen kouluratsastuskilpailun lauantaina 14.4.2018. Kilpailuissa ratkotaan Wintercupin finaalit poniratsukoiden, junioreiden ja nuorten osalta. Kilpailu järjestetään Primus Tallilla (os. Matalajärventie 6, Espoo), jonka loistavat tilat, mm. lämmitetty ratsastushalli, tarjoavat hienot puitteet onnistuneelle kisapäivälle.

Wintercup on Suomen Ratsastajainliiton (SRL) koordinoima kolmen osakilpailun mittainen talvikauden kilpailusarja, jossa eri ikäryhmät poniratsastajista senioreihin kilpailevat omissa luokissaan esittäen kukin Kansainvälisen Ratsastajainliiton (FEI) ikäluokille laatimat ohjelmat. Nämä samat ohjelmat tulevat ratsukoille vastaan vuoden mittaan esim. Suomen mestaruuskilpailuissa sekä ikäluokkien kansainvälisissä
kisoissa.

Wintercup-sarja antaakin ratsukoille oivan tilaisuuden tarkistaa kuntoaan ennen kisakauden päätapahtumia. Samalla kilpailu tuo ratsastusseura Primuksen jäsenistölle sekä muulle yleisölle mahdollisuuden nähdä läpileikkauksen kouluratsastuksen kotimaisesta kärjestä.

Kilpailut alkavat klo 10 poniratsastajien luokalla, jossa on mukana 11 ratsukkoa. Juniorit aloittavat oman urakkansa klo 13 neljän ratsukon voimin ja päivä huipentuu klo 14.20 alkavaan, neljän ratsukon nuorten ratsastajien Vaativa A -luokkaan. Kilpailut päättyvät noin klo 15.

Kilpailuihin on yleisöllä vapaa pääsy. Kilpailupaikalla palvelee koko päivän ajan hyvin varustettu kahvila Tirli suolaisine ja makeine herkkuineen.

Lisätiedot: www.primusseura.net

Ilmoittautuneet ratsukot löytyvät luokittain SRL:n kilpailujärjestelmästä, https://kipa.ratsastus.fi.