28.07.2017

Kristiina Teerimaa SeaHorse Weekin perjantain pääluokan voittoon

SeaHorse Weekin perjantaissa estekorkeus nousi jo 130 senttimetriin. Päivän päätösluokan, Prix de Röntgentekno, voittoon ratsasti varsin tiukassa kisassa Auran ratsastajien Kristiina Teerimaa (Claudius) aikaan 56,57. Toisena Husön Venla Keränen (Dorette B), 56,94 ja kolmantena Korpikylän Mikael Wahlman (Jackpot van de Kievitsdriesen), 57,36.

120-tasolla, Prix de Fortum Horse Power, ratsastettiin lähtijämäärältään päivän suurin luokka, 84 starttia. Yli 80 lähtijän luokat jaetaan esteratsastuskilpailusääntöjen mukaan tuloksissa kahtia, jolloin voittajia ja sijoittuneita saadaan kaksin kappalein. Sinivalkoiset voittoruusukkeet saivat Lohjan Manuel Vasconcelos E Sousa (Versace) ja Ratsastusseura Varsa:n Sandra Lähde (Fanita). Toiseksi sijoittuivat Vitträskin ratsastajien Sophia Jurmo (Catalunya) sekä Hattel Ridersin Sara Kortesoja (Evita) ja kolmanneksi Turun Ratsastajien Kirsi Lönnmark (Lipsum Moët) sekä Etelä-Kymen Urheiluratsastajien Reetta Sundberg (Carinja).

Alle 18-vuotiaiden ratsastajien kilpailussa 110-tasolla voiton vei Hattel Ridersin Teresita Bremer (Dilona) ennen Des Equestrianin Sanni Gyntheriä (Regbis) ja Tampereen Ratsastusseuran Matilda Renttoa (Boyne Ashanti). Yli 18-vuotiaiden 110-tason luokassa voiton vei Tammer Ridersin Merilin Skippari (Clitschko). Toiseksi sijoittui Hattel Ridersin Majlen Fazer (Abalia SMH) ja kolmanneksi Cool Ridersin Nina Valtonen (D'Amour).

Iltapäivällä koettiin sykähdyttävä hetki, kun Billnäsin Jessica Aminoffin pitkäaikainen kilpakumppani, 20-vuotias Eon -ruuna jäi eläkkeelle kilpahevosen tehtävästä.

Keppihevosareenan perjantaipäivä oli vilkas - kilpailuun osallistui kaikkiaan yli 50 lasta. Huomenna lauantaina keppihevosilla kilpaillaan klo 13 alkaen, kilpailuun ilmoittaudutaan paikan päällä klo 12.30. Osallistuminen on maksutonta ja jos omaa kepparia ei ole, voi kilpakumppanin lainata ilmaiseksi.

SeaHorse Week on osa Suomi 100-juhlavuoden tapahtumatarjontaa. Huomenna lauantaina klo 14.30 kilpaillaan Kenraalin malja -kiertopalkinnosta. 135-tasolla käytävä kilpailu on avoin nuorille ratsastajille. Suomen ratsastajainliitolle tämän upean hopeisen, Akseli Gallen-Kallelan suunnitteleman palkintopokaalin lahjoitti vuonna 1997 jalkaväenkenraali Adolf Ehrnrooth.

Yleisöllä on tapahtumaan vapaa pääsy kaikkina kilpailupäivinä.

Teksti: Minna Ruolanto

Kaikki tulokset, lähtölistat ja aikataulut on-line: Equipe

Kilpailun ohjelma ja virallinen nettisivu: www.seahorseweek.fi

SeaHorse Week Facebookissa