21.06.2017

Tiedote Vikellyskomitea, Viivi Aaltovesi

Moona Bäck kansainvälisten vikellyskisojen voittoon Ruotsissa

Tampereen ratsastusseuraa edustava Moona Bäck voitti 17.-19.6. Etelä-Ruotsissa, Flyingessä, järjestetyissä kansainvälisissä vikellyskisoissa CVI2* Children -luokan hevosella Atterupgaards Marlene II ja juoksuttajanaan Oona Pekkala.

Moona Bäck, kuva Maria Bäck

Kyseessä olivat 14-vuotiaan Moonan kolmannet kansainväliset kilpailut, ja Atterupgaards Marlene II:lle, eli Almalle, kansainvälinen kisa oli ensimmäinen. Moona ja Alma harjoittelevat Kangasalla Equillence Center Tavelassa. Moona kuuluu vikellyksen A-maajoukkueeseen ainoana lasten ikäluokan edustajana.

Lasten kilpailuluokka on tarkoitettu 12-14-vuotiaille, ja CVI2*-luokassa kilpaili Flyingessä 12 vikeltäjää. Muista suomalaisista parhaiten sijoittui Uudenmaan Hevosurheilijoiden Vilma Männistö hevosella Sorrex ja juoksuttajanaan Aime Nederström-Alanko. Vilma saavutti neljännen sijan. Suomalaisia kilpaili Flyingessä niin lasten, junioreiden kuin senioreidenkin yksinvikellysluokissa, ja mukana kisassa oli myös suomalainen juniorijoukkue.

Moona Bäck, Atterupgaards Marlene II ja Oona Pekkala kilpailevat seuraavan kerran kansainvälisesti vikellyksen Pohjoismaiden mestaruuksissa ja CVI Järvenpää -kilpailuissa Ainossa 22.-24.9. Sitä ennen ovat edessä muun muassa vikellyksen SM-kilpailut Ypäjällä. Kotimaisissa kisoissa ei ole erillistä lasten kilpailuluokkaa, joten kansallisissa kisoissa Moona pääsee haastamaan itseään junioriluokassa.

Moonan voittaman luokan tulokset: http://www.sveavoltige.se/wp-content/uploads/2017/06/1230_CVI_Comp6_2Rd_Children_Individual_Female_Freestyle_and_Total.pdf

Kaikki tulokset: http://www.sveavoltige.se/results/