19.11.2017

Nea Mickelsson matkaratsastuskilpailuissa Italiassa.

Nea Mickelsson neljäs Italiassa

Nea Mickelsson ratsasti 18.11. Italian Follonicassa hevosella Bakita nuorten 2*120km luokassa neljänneksi yhdentoista ratsukon joukossa. Kilpailu oli erittäin kovatasoinen, koska kilpailuissa ratkottiin samalla mestaruuksia. Maasto oli vuoristoinen ja pohja liukas, joka teki ratsastuksesta erittäin haastavan.

Tällä tuloksella Nea saavutti oikeuden FEI elite rider -titteliin, joka on hyvin arvostettu ja vaikea saada. Se antaa ratsastajalle mm. oikeuden kilpailla MM-kilpailuissa ilman yhteistuloksia. Nea on ensimmäinen suomalainen matkaratsastaja, joka on tittelin saavuttanut. Maailmanlaajuisestikaan tarkasteltuna tittelin saavuttaneita ratsastajia on vähän. Elite rider -titteliin tarvitaan vähintaan senioreilla 10 x 3* ja nuorilla 10 x 2* tulos. Nea on vasta 17-vuotias ja saavutus on merkittävä, sillä suurin osa ratsastajista ei saavuta tunnustusta uransa aikana.

Mickelssonin perhe osti hevosen Sisiliasta kuukautta aikaisemmin. Bakita on 8-vuotias tamma ja sen kanssa on tarkoitus kilpailla seuraavan kerran Dubaissa. Nea luonnehtii uutta hevostaan varmajalkaiseksi ja hyväksi ratsastaa. Bakitalla on korkea työmotivaatio ja se työskentelee mielellään ratsastajan kanssa.

Nea kertoo, että kilpailussa hänen taktiikkansa oli ratsastaa tasaisen varmasti. Bakitalla oli takana erittäin pitkä kuljetusmatka ja se täytyi ottaa huomioon kilpailun alusta lähtien. Kilpailussa Neaa huolsivat hevosen entinen omistaja, treenaaja ja ratsastaja sekä isä Jarkko ja Antti Komulainen.

Teksti: Hilla Salopää

Kuvat: Nina Mickelsson

Tulokset:

http://www.enduranceonline.it/live/cat/V4.php?gara_id=1198&v_categoria=V4_ 2

Nea Mickelsson ja tukijoukot kilpailussa.