23.11.2017

Tiedote ja kuva: Harjun oppimiskeskus, Titta Halloran 23.11.2017

Elmo Jankari, kuva Titta Halloran.

Olympiakenttäratsastaja Elmo Jankari valmensi Virolahdella

Kuuluisa olympiakenttäratsastaja Elmo Jankari saapui Saksasta Virolahdelle pitämään valmennustunteja Harjun oppimiskeskuksella. Maanantaina ja tiistaina tunneilla harjoiteltiin muun muassa hallimaastoesteiden hyppäämistä ja ratsastajan oikeanlaista asentoa. Tämä oli Elmo Jankarin kolmas valmennussessio Harjun oppimiskeskuksella parin viime vuoden aikana.

Tällä kertaa Elmo Jankari järjesti yhteensä 21 valmennustuntia kahden päivän aikana ja jokaiselle tunnille osallistui 3-4 ratsukkoa kerrallaan. Elmon tunnit ovat olleet erittäin suosittuja ja ne on varattu aina nopeasti täyteen Harjussa.

Elmo on 25-vuotias suomalainen olympiakenttäratsastaja, joka osallistui viime vuoden Rio de Janeiron olympialaisiin lajinsa nuorimpana osallistujana. Elmo harrastanut ja kilpaillut 9-vuotiaasta lähtien ja ohjannut valmennustunteja viimeisen viiden vuoden ajan. Hänen kilpailukautensa on tällä hetkellä talvitauolla ja Elmo onkin nyt keskittynyt valmennustuntien pitämiseen pääasiassa kotonaan Saksassa.

Elmo on lupautunut saapumaan Harjuun uudemmankin kerran.

Harjun Oppimiskeskus Oy on Virolahdella toimiva valtakunnallinen luonnonvara-alan oppilaitos, joka tarjoaa hevos- ja puutarha-alan sekä maatalousalan sekä luonto- ja ympäristöalan koulutusta. Harjussa on noin 200 opiskelijaa, sekä nuoriso- että aikuisopiskelijoita.