10.07.2017

Tiedote: Korpilahden Ratsastajat ry

Päijänne Jumping Days – huippu-urheilijoita ja kansallisaarteita Korpilahdella

Korpilahden Ratsastajat Ry järjestää tulevana viikonloppuna 14.-16.7.2017 esteratsastuskilpailut Korpilahdella Suojakallion ratsastuskentällä. Jo perinteeksi muodostunut Päijänne Jumping Days on Keski-Suomen suurin esteratsastustapahtuma. Kolmen päivän vauhdikkaisiin kisoihin odotamme taas useita satoja startteja sekä ratsukoita ympäri Suomen. Lisäksi mukana on runsas joukko Keski-Suomen ja KoRan ratsukoita, perjantaina kilpaillaan myös KoRan seuramestaruuksista.

Kilpailuissa ratsastetaan luokkia 1-3 -tasoilla, korkeudet vaihtelevat perjantain aloituskorkeudesta 70 cm:stä aina 130 cm:n saakka. 110 cm:n radalla ratsastetaan kaikille avoin kaksipäiväinen Päijänne Jumping Days -cup, joka tuttuun tapaan houkuttelee ratsukoita tavoittelemaan mukavankokoista palkintopottia.

Vuonna 2017 juhlitaan 100-vuotiasta Suomea ja suomenhevosen 110-vuotista taivalta kantakirjarotuna, ja myös Päijänne Jumping Days huomioi tämän tarjonnassaan. Kilpailuissa hypätään kaikille avoimien luokkien lisäksi vain näille kansallisaarteillemme suunnattuja luokkia, mm. Prestige cupin osakilpailu (koko cupin finaali ratsastetaan Ypäjällä Suomenratsujen Kuninkaallisissa elo-syyskuun vaihteessa) sekä Prix de Suomen Hippos -luokka, jonka voittaja ja sijoittuneet kuittaavat mukaansa muhkeat rahapalkinnot.

Perjantaina kilpailut alkavat klo 15 ja kestävät klo 20.30 asti. Lauantaina ja sunnuntaina kilpaillaan klo 10-18.00. Kilpailujen päättymisajat ovat arvioita.

Alueelle vapaa sisäänpääsy, tervetuloa seuraamaan upeita urheilusuorituksia!

www.facebook.com/PaijanneJumpingDays/

Suojakallion ratsastuskentän osoite: Painaantie 230, 41820 Saakoski