06.03.2017

Tiedote Ratsastusseura Primus 6.3.2017

Primus Tallilla kouluratsastusta Suomen huipulta kaikissa ikäryhmissä

Ratsastusseura Primus on iloinen voidessaan jälleen tänä vuonna olla avaamassa kouluratsastuksen kansallista kilpailukautta Prix de Primus Wintercup -kilpailutapahtumalla perjantaina 10.3.2017. Kilpailut järjestetään Primus Tallilla (os. Matalajärventie 6, Espoo), jonka loistavat tilat, mm. lämmitetty ratsastushalli, tarjoavat hienot puitteet onnistuneelle kisapäivälle. Kilpailu on osa ratsastusseura Primuksen 20-vuotisjuhlavuotta.

Wintercup on Suomen Ratsastajainliiton (SRL) koordinoima kolmen osakilpailun mittainen talvikauden kilpailusarja, jossa eri ikäryhmät poniratsastajista senioreihin kilpailevat omissa luokissaan esittäen kukin kansainvälisen ratsastajainliiton (FEI) ikäluokille laatimat ohjelmat. Nämä samat ohjelmat tulevat ratsukoille vastaan vuoden mittaan esim. suomenmestaruuskilpailuissa sekä ikäluokkien kansainvälisissä kisoissa.

Wintercup -sarja antaakin ratsukoille oivan tilaisuuden tarkistaa kuntoaan ennen kisakauden päätapahtumia. Samalla kilpailu tuo ratsastusseura Primuksen jäsenistölle sekä muulle yleisölle mahdollisuuden nähdä läpileikkauksen kouluratsastuksen kotimaisesta kärjestä.

Kilpailut alkavat klo 10 poniratsastajien luokalla ja päättyvät klo 19.45 alkavaan senioreiden Intermediate A –luokkaan, jossa nähdään kolme vaikealla tasolla kilpailevaa ratsukkoa.

Kilpailuihin on yleisöllä vapaa pääsy. Kilpailupaikalla palvelee koko päivän ajan hyvin varustettu kahvila Tirli suolaisine ja makeine herkkuineen.

Lisätiedot: www.primusseura.net

Ilmoittautuneet ratsukot löytyvät luokittain SRL:n kilpailujärjestelmästä, https://kipa.ratsastus.fi .