13.03.2017

Tiedote: Ratsastusseura Primus, Piia Ahtee-Koponen

Prix de Primus Wintercupissa ilahduttava tulostaso
– Ida-Lotte Peltoniemi päivän paras

Kansallisen kouluratsastuksen ikäluokkaparhaimmistoa nähtiin perjantaina 10.3. kilpailukauden aloittaneessa Prix de Primus Wintercup -kilpailussa runsain joukoin. Kilpailupäivä oli osa Ratsastusseura Primuksen 20-vuotisjuhlavuotta ja toteutettiin tänäkin vuonna Primus Tallin loistavissa puitteissa Espoon Marketanpuistossa.

Kilpailun parhaasta tuloksesta vastasi junioreiden vaativa B –tasolla ratsastetun Prix de Hankkija -luokan voittanut, Ypäjän Ratsastajia edustava Ida-Lotte Peltoniemi. Hän saavutti yhdessä ratsunsa Poirot`n kanssa yhteistuloksen 70,686% maksimipistemäärästä. Ida-Loten ja Poirot´n suoritus ihastutti keveydellään ja täsmällisyydellään. Junioriluokka, johon osallistui 18 ratsukkoa, oli muutenkin korkeatasoinen, kun kolme ensimmäistä ratsukkoa ylitti tulostasossa 67%.

Ponien helppo A –tason Prix de Just Dressage -luokan paras oli Järvi-Pohjanmaan Ratsastajien Eveliina Havinen ponillaan Ronaldo tuloksella 67,500%.

Päivän ylivoimaisin voitto taas kirjattiin nuorten vaativa A -luokassa Ella Paloheimon ja Wolle Wolkensteinin (Hyvinkään Urheiluratsastajat) nimiin: heidän tuloksensa 69,583% oli reilut neljä prosenttiyksikköä parempi kuin toiseksi tulleen Susanna Thermanin ja Dragonheartin (Husön Ratsastajat) 65,556%. Tämän luokan yhteistyökumppaneina toimivat koruliike Akoya sekä insinööritoimisto Nitor Oy.

Päivän viimeisenä luokkana nähtiin senioreille avoin Intermediate A, jossa kolmen ratsukon joukossa parhaimpana palkittiin Lohjan Ratsastajien Mia von Schantz ja F. A. Chico Dance. He matkasivat kotiin Kouluratsastuksen Kannatusyhdistyksen lahjoittama voittoloimi mukanaan, heidän tuloksensa oli 66,481%.

Ratsastusseura Primus haluaa kiittää kaikkia kilpailussa mukana olleita – niin kilpailijoita, heidän tukijoukkojaan ja yli 40 vapaaehtoista sekä yhteistyökumppaneita hyvästä yhteistyöstä ja kilpailupäivän onnistumisesta. Tervetuloa Espooseen taas ensi keväänä!

Täydelliset tulokset: http://kipa.ratsastus.fi