17.02.2017

Ratsastusmatkailusta kasvava ala – Hevoset-messujen ohjelmassa näkyy Suomi 100

Suomen suurin hevosalan messutapahtuma Hevoset juhlistaa 100-vuotiasta Suomea 8.–9.4.2017 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Juhlavuoden kunniaksi teemana on tietysti suomenhevonen, joka viettää 110-v-juhlavuotta. Ohjelmassa kisataan, opitaan asiantuntijoilta ja kuullaan kasvavista trendeistä kuten ratsastusmatkailusta. Kirjoituskilpailussa etsitään parhaillaan hevosaiheisia tarinoita, ja messujen #Tähtiblogisti-haku saatiin päätökseen. Edellisen kerran Hevoset-messut yhdisti 15 000 hevosista kiinnostunutta kävijää ja yli 190 näytteilleasettajaa.
– Jo nyt lähes loppuunmyydyt messut ovat hyvällä mallilla. Olemme mukana Suomi100 -juhlinnassa, joten tämän vuoden messuilla on odotettavissa huippuohjelman lisäksi roimasti uutta sisältöä niin ohjelmassa kuin tuotteiden ja palveluiden puolellakin, kertoo projektipäällikkö Veli-Pekka Rouvali Tampereen Messut Oy:stä.

Ohjelmassa ratsastusmatkailua, kouluratsastusklinikka sekä kovatasoiset estekilpailut

Kahdelle messupäivälle on koottu jälleen monipuolisesti ohjelmaa. Lauantaina kuulijoita kerää Marko Björsin Vastuullinen valmentautuminen -luento, esteratsastaja-valmentaja Mikael Forsténin esteratsastusklinikka, ja ratsastusmatkailusta keskustelevat Katja Ståhl sekä Riitta Kosonen. Sunnuntain kouluratsastusklinikan vetää Anna von Wendt. Ohjelmassa on myös muun muassa estekilpailut, rotuesittely ja varsanäyttelyn finaali. Hevosmiehenäkin tunnettu KoruMies Arvi ilahduttaa osastollaan ja messut juontaa hevosblogisti ja toimittaja Ronja Salmi.
Lue lisää: www.hevosmessut.fi

Kirjoituskilpailu etsii hevosaiheisia tarinoita ja runoja

Suomen Hippos ry:n, Suomen Hevosurheilulehti Oy:n ja Tampereen Messut Oy:n suomenhevosen 110-v-juhlavuoden inspiroimassa Hevonen ja minä -kirjoituskilpailussa etsitään runoja ja lyhyitä tarinoita, jotka kuvaavat hevosen ja suomalaisen suhdetta sekä kumppanuutta itsenäisen Suomen eri aikakausina. Tekstit tulee palauttaa 3.3. mennessä ja voittajatarinat julkistetaan ja luetaan messuilla lauantaina.
Hevoset 2017 -messujen blogistikäytäntöä päivitettiin ja yhteistyöhön valittiin kymmenen #Tähtiblogistia avoimen blogisti-ilmoittautumisen sijaan. Valitut blogit ovat Aadan hevoselämää, Mustaa valkoisella, Pienten ponien elämää, Ruuhkavuosiratsastaja, Dancing on four legs, Reipin pehtoorin ploki, Tuhmaponi, Mandi & Amancer, Kylmäverinen unelma sekä Pennie's.

Hevoset Kaivarissa valtaa Helsingin: cityravit, kotieläinpiha ja selfieitä silkkiturpien kanssa

Hevoset-messut on mukana Suomi 100 -juhlavuoden hevostapahtumassa, joka järjestetään Helsingin Kaivopuistossa 20.–21.5.2017. Yhteistyössä hevosalan eri toimijoiden kesken rakentuvassa koko perheen tapahtumassa pääsee seuraamaan erilaisia ratsastuskilpailuja ja -näytöksiä, luvassa on myös uniikit cityravit. Keväisessä tapahtumassa pääsee luonnollisesti myös halailemaan hevosia, ja paikalle pystytetään muun muassa lasten maailma, kotieläinpiha ja laaja Expo-alue.
Lue lisää: hevosetkaivarissa.fi

Hevoset 2017 -messut 8.–9.4.2017 Tampereen Messu-ja Urheilukeskuksen A- ja E-hallissa. Auki la 8.4. klo 9–19 ja su 9.4. klo 9–17. Liput ennakkoon osoitteesta www.ticketmaster.fi. Hevoset-messut järjestää Tampereen Messut Oy.

Tiedote /Tampereen Messut