18.09.2017

Tiedote: Itä-Savon Urheiluratsastajat ry / Kitta Luukkanen

Kuvat: Anne Karvonen(juniorimestari), Olga Temonen (suomenhevosten mestari) Savonlinnan kilpailussa, kuvaaja Elisa Karvonen, julkaisuvapaat uutisoinnissanne

Savonlinnan Mahdollisuuksien Hevonen -juhlavuosi huipentui Mestaruuskilpailun mitalijuhliin

Olga Temonen ja Kantri Romeo, kuva Elisa Karvonen

Savonlinnan Mahdollisuuksien Hevonen juhlavuosi huipentui Mestaruuskilpailun mitalijuhliin

Ratsastuskoulu Sarin Talli ja Itä-Savon Urheiluratsastajat Ry järjestivät lauantaina 16.9.2017 Ratsastajainliiton Kaakkois-Suomen alueen aluemestaruuskilpailun esteratsastuksessa. Kilpailu oli Mahdollisuuksien Hevonen -juhlakilpailu. Tapahtumassa juhlittiin 100-vuotiasta Suomea ja suomenhevosen 110-vuotista taivalta järjestämällä suomenhevosille oma kilpailuluokka 80 cm:n estekorkeudella. Mestaruuskilpailussa ratkottiin alueen esteratsastusmestaruudet Lapsi-, Poni-, Juniori-, Nuorten ratsastajien ja Senioriratsastajien ikäluokissa, sekä Nuorten Hevosten ja Suomenhevosten kesken. Kilpailun puheenjohtajatuomarina toimi esteratsastuksen level 3 tason kansainvälinen tuomari Tarja Tikka Helsingistä. Ratamestarina toimi Dora Horto Kotkasta sekä Mika Koski Lappeenrannasta. Hevosten hyvinvoinnista vastasi stewardi Niina Pesonen Imatralta.

Suomenhevosen juhlavuoden aluemestariksi ratsasti Kymijoen Ratsastajat Ry:n Olga Temonen suomenhevosellaan Kantri Romeo. Hopeaa ratsasti Henna Lemmetty ja Aika-Viritys Imatran Ratsastajista ja pronssille Itä-Savon Urheiluratsastajat Ry:n Henna Järvisalo suomenhevosellaan Apris Kalervo. Järvisalo menestyi myös Juhlavuoden kunniaksi suomenhevosille järjestetyssä 80cm estekorkeudella järjestetyssä juhlakilpailussa, jossa ratsukko sijoittui kolmannelle palkintosijalle. Luokan kaksoisvoittoon ratsasti Riding Club Motiven Viivi Rita hevosillaan Mimona ja Kaspar.

Anne Karvonen ja Cafe de Paris, kuva Elisa Karvonen

Järjestäjäseura Itä-Savon urheiluratsastajat Ry:n Anne Karvonen voitti kultamitalin Junioreiden mestaruusluokassa. Karvonen ratsasti hevosellaan Cafe de Paris sekä perusradan että uusinnan virhepisteittä. Hopea ja pronssimitali menivät Etelä-Karjalan Urheiluratsastajille, hopeaa ratsasti Roosa Penttilä hevosella Uma Turman H ja pronssia Saga Yli-Ristaniemi ja Zabudok.

Poniratsastajien kultaa ratsasti Helmi-Ilona Hallikas Ratsu-Karjala ry:stä ponilla Belmondo, hopealle Riding Club Motiven Elina Eskelinen ja Sandy ja pronssille Ronja Ahola Taipalsaaren Ratsastajat ry:stä ponilla Dancing Amaranth.

Lapsiratsastajien mestariksi ratsasti Eveliina Liukkonen, Ratsuryhmä ry hevosella Monako, hopeaa Milka Suninen ja Arlekin ja pronssia Sonja Meronen ja Guvé, molemmat Etelä-Karjalan Urheiluratsastajista.

Nuorten 4-6 vuotiaiden hevosten mestaruuskilpailun voitti Kia Danielsbacka, Etelä-Kymen Urheiluratsastajat hevosella Descendent Moon. Taipalsaaren Ratsastajat ry:n Ronja Ahola sijoittui toiselle sijalle ponilla Dancing Amaranth ja kolmannelle sijalle hevosella Riverfield Farang. Pronssimitalin sai Suvi Kuisma Kouvolan Ratsastajat ry:stä hevosella Me Oh My.

Nuorten ratsastajien mestariksi ratsasti Minttu Pöyry Mäntyharjun Ratsastajista hevosella Cartez, hopeaa Miisa Rouhiainen ja Brisbane Taipalsaaren Ratsastajista ja pronssia Kia Danielsbacka ja Descendent Moon Etelä-Kymen Urheiluratsastajista.

Senioreiden kultaa voitti Miila Mättölä hevosella Akrobats Etelä-Karjalan Urheiluratsastajat Ry:stä, hopeamitali jaettiin Sini Mansikkalle hevosella David Cassidy Etelä-Karjalan Urheiluratsastajista ja Jenni Vattulaiselle ja Aloha VD Tichelrij Riding Club Motivesta.

Itä-Savon Urheiluratsastajat Ry:n menestyksekäs Mahdollisuuksien Hevonen- juhlavuosi jatkuu vielä 1.10.2017 jolloin Ratsastuskoulu Sarin Tallilla järjestetään Mahdollisuuksien Leikkihevonen – Lastentapahtuma klo 15-16.30.

Tulokset I-SUR/Savonlinna 16.9.

Järjestäjä Itä-Savon Urheiluratsastajat ry (I-SUR) Kilpailun taso Esteratsastus/2-taso/Kaakkois-Suomi

Luokka 1A, Prix de TT-Auto Oy 80cm Perusrata ja toinen vaihe lähtöjä 8, sijoittuu 2
1) Emma Vainikka / West Wind II (EKR) 0-0/25,46, 2) Jenna Kosonen / Maiga (SAHU) 0-0/26,43, 3) Janna Nousiainen / Niklas (I-SUR) 0-0/30,57, 4) Milla Käyhty / Rada (EKR) 0-0/30,97, 5) Elina Lyijynen / Sitsilia (EKR) 0-0/33,80, 6) Sophia Silvennoinen / Wendetto (I-SUR) 0-4/28,23, 7) Mimmi Tikka / Silent's Spring Flash (RATSU) 4/62,96, 8) Mimmi Tikka / Pronkenbergs G. Vulkano (RATSU) 999/999,00