26.07.2017

Hangon oma Pinja Varsapää ja poni Hillside Tintalle onnistuivat hienost keskiviikkona. Kuva: Susa Laine.

Hangon SeaHorse Week alkoi aurinkoisessa säässä

Aurinko helli esteratsastuskilpailu SeaHorse Weekin aloituspäivää. Kilpailussa nähtiin kaikkiaan 222 starttia, yleisöä oli päivän aikana paikalla arviolta 750.

Luokat 1a 70/80 cm ja 1b 80 cm olivat niin sanottuja "Clear Round" -kilpailuja, joissa kaikki virhepisteettömästi radan suoriutuneet ratsukot palkitaan ruusukkeella. Hankolaisista palkinnon saivat: Pinja Varsanpää (Stonecastle's Wild Prince ja Hillside Tintalle), Ida Repo (Zidamanta Velvet) sekä Sara Pulkkinen (Rianja).

Päivän ensimmäiseen palkintojenjakoon, luokan 2a, 90 cm, ykköspaikalle ratsasti Hangon Ulrika Hämäläinen (Gulliver III) ennen Järvenpään Emma Korhosta (Grey Storm) ja Kirkkonummen Carolina Idänpään-Heikkilää (Hembys Smaragd).

13-vuotias Ulrika Hämäläinen kehuu kilpakumppaniaan:

- Gulliver on nopea, silti rauhallinen ja rehellinen hyppääjä - rata meni suunnitelmien mukaan. Parivaljakko osallistuu SeaHorse Weekiin tänä vuonna toista kertaa ja on mukana myös huomisessa kilpailussa.

Luokassa 2b, 90 cm voittoon laukkasi SeaHorse Weekissä vuodesta 2004 nähty ratsu Eon, tällä kertaa ratsastajanaan Sofia Koistinen. Billnäsin ratsastajat nappasivat tässä luokassa kaksoisvoiton Karin Schreiberin (Billnäs Walient) ollessa toinen. Kolmanneksi sijoittui Punametsän ratsastajien Arla Panttila (Sweet).

Päivän päätösluokassa puomi nostettiin metrin korkeuteen. Luokkavoittoon ratsasti Evitskogin Fanny Rikberg (Cairo van het Simsehof Z), toiseksi Arla Panttila (Sweet) ja kolmanneksi Tiina Kerttula (Bandit) Gumbölestä.

SHW Keppihevosareena kiinnosti heti aamusta alkaen kaiken ikäisiä. Areenalla harjoittelu on maksutonta ja jos omaa kepparia ei ole, voi kilpakumppanin lainata ilmaiseksi. Torstaina keppihevosareena on auki klo 8.00 - 19.30.

Yleisöllä on tapahtumaan vapaa pääsy kaikkina kilpailupäivinä.

Kaikki tulokset, lähtölistat ja aikataulut online: Equipe

Kilpailun ohjelma ja virallinen nettisivu: www.seahorseweek.fi

SeaHorse Week Facebookissa