23.05.2017

Tiedote Heidi Laurinen-Nokua

Anne Perälä ja Roosa Salopää, kuva Mika Kannonlahti

Suomalaiset matkaratsastajat menestyivät Virossa

Suomalaiset matkaratsastajat kansoittivat viikonloppuna Kõrvemaan ulkoilukeskuksen ja sinivalkoiset kilpailuasut vilisivät silmissä. Ratsukoita oli mukana ennätykselliset 11 kappaletta. Loppuun asti suorituksensa sai vietyä 8 tiimiä. Parhaasta suorituksesta vastasi ratsukko Anne Perälä ja Millionfields Roadrunner, jotka saivat ensimmäisen tuloksensa 120 km:n (CEI 2*) matkalta ajalla 8:14:57,6 (14.54 km/h) ollen kilpailussa yhdeksänsiä.

Tanja Turunen ja Kuvaharjun Valedro (CEI 1* 80 km) viilettivät kaksi ensimmäistä lenkkiä ihan kärjen tuntumassa ja torjuntavoitolla pitivät kolmannen sijansa loppulaukoilla ajalla 4:42:16,5 (17.00 km/h). Samassa luokassa uransa ensimmäiset FEI-tulokset saavuttivat Elina Långvik hevosellaan Prins Henrik (5.) ja Annika Tienhaara hevosellaan Marvel APT (6.). Riemulla ei ollut rajaa kun kilpailujen päätuomari julisti suoritukset hyväksytyiksi viimeisen eläinlääkärin suorittaman tarkastuksen jälkeen.

Nuorissa Mari Marjatsalo hevosella Wierusz (CEIYJ 2* 120 km) oli neljäs ajalla 8:15:22,4 (14.53 km/h). Sara Töppärä hevosellaan Hypnoze (CEIYJ 1* 80 km) sijoittui kolmanneksi ajalla 4:16:15,6 (18.73 km/h) Nuoret nousivat kumpikin urallaan uudelle tasolle saavutettuaan hyväksytyn tuloksen kyseiseltä FEI-tasolta. Tyttöjen ajatukset alkavat siirtyä jo PM- ja EM-kilpailuihin.

Viimeisiä kvaaleja kansalliselta tasolta olivat menestyksekkäästi metsästämässä Hilla Salopää hevosella Wielki Juhiz sekä Elisa Käkönen hevosellaan Safi Al Ouyoun. Kaikki suomalaiset ratsukot pitivät hyvää vauhtia yllä ja tekniset reitit helteisellä säällä höystettyinä tekivät päivästä äärettömän raskaan niin hevosille, ratsastajille kuin huoltojoukoillekin. Edellä mainittujen lisäksi kilpailuihin osallistuivat Tanja Lampinen, Roosa Salopää ja Kirsi Oittinen. Heidän urakkansa jäi kilpailussa tällä kertaa valitettavasti kesken.

Huollossa Lampinen ja Långvik, kuva Mika Kannonlahti

Tulokset: LINKKI