05.09.2017

Suomen Hevonen 2017 Teivossa 16.9.2017 klo 11-15.30

KUTSU pdf

Syyskuussa Teivon ravikeskuksessa juhlistetaan 100-vuotiaan Suomen ja 110-vuotiaan suomenhevosen juhlavuotta ilmaisella koko perheen tapahtumalla. Tapahtuma on osa Suomi 100 –ohjelmaa ja se huipentuu vahvojen suomenhevosten jännittävään vetokilpailuun.

Suomen Hevonen 2017 –tapahtuman ja Maalaismarkkinat avaa kansanedustaja ja
hevosnainen Sofia Vikman.

Lapsille ohjelmassa on mm. kepparikisat, talutusratsastusta, kärryajelua, harjaus- ja taputtelupiste ja pukkivikellystä.

Näytöksissä esittelemme hevosurheilun eri lajeja, mm. kouluratsastusta, esteratsastusta, valjakkoajoa, vikellystä sekä tietenkin raviurheilua. Vauhdikkaassa poniagilityssä julkisuudesta tutut henkilöt luotsaavat poneja temppuradan läpi. Tapahtuman yhteydessä on Tapparan ja Ilveksen Raviliiga-joukkueiden tapaaminen ja varsojen esittely.

Perinteitä kunnioittavat vetokilpailun lisäksi Hämeen Eskadroonan sotilaallinen ratsastusesitys ja Niinisalon tykkivaljakon kunnialaukaus. Tapahtumassa on myös kengitysnäytös. Maalaismarkkinoilla tuotteitaan myyvät paikalliset kädentaitajat.

Tapahtuman yhteydessä pidetään Suomenpienhevosyhdistyksen shownäyttely suomenhevosille sekä Hämeen hevosjalostusliiton varsanäyttely (Hippoksen näyttely). Näyttelyt alkavat jo klo 9 ja näyttelyn paras hevonen valitaan iltapäivällä.

Aamupäivällä klo 10-12 on avoimet ovet Tampereen Hevosklinikalla ja päivällä yleisö pääsee tutustumaan ravitallin arkeen. Toivotamme kaikki tervetulleeksi huikeaan hevostapahtumaan!

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Tampereen Ravirata Oy, Pohjois-Hämeen Hippos ry,
Hämeen hevosjalostusliitto ry, Hämeen Hevosenomistajain yhdistys ry sekä Suomen Ratsastajainliiton Hämeen aluejaosto. Shownäyttelyn järjestää Suomenpienhevosyhdistys.

Lisätietoja:
Teivon Ravikeskus, www.teivo.fi,
toimitusjohtaja Päivi Lehtonen, puh. 040 779 5583 · paivi.lehtonen@teivo.fi
Navigaattoriin osoite Ravitie 1, Ylöjärvi

Näyttelyihin ilmoittautuminen:

Shownäyttelyyn internetlomakkeella osoitteessa www.suomenpienhevonen.fi perjantaihin 25.8.2017 mennessä.

Hämeen hevosjalostusliiton / Hippoksen varsanäyttelyyn ilmoittautuminen viimeistään 1.9.2017 Heppa-järjestelmän kautta heppa.hippos.fi tai hameen.hevosjalostus@kolumbus.fi tai p. 0400-454840