15.02.2017

Tarja Haloselle luovutettiin Sankarinaula-korun ensikappale Laukka-korujen vuosipäiväjuhlassa Helsingissä. Kuva: Atte Kajova.

Tarja Haloselle ensimmäinen Sankarinaula

Uusi Sankarinaula-koru juhlistaa 110 vuotiasta suomenhevosta sekä A.Tillanderin Laukka-sarjan vuosipäivää. Korun tuotosta ohjataan osa Suomen Hippoksen kautta suomenhevosen parissa tehtävän nuorisotyön tukemiseen. Rintakorun hopeinen ensikappale luovutettiin tiistaina presidentti Tarja Haloselle kiitokseksi hänen suomenhevosen parissa tekemästään työstä.
Sankarinaula on helmikuussa vuoden täyttäneen A.Tillanderin ja Marko Björsin yhdessä toteuttaman Laukka-korusarjan uusin koru. Jokaisesta myydystä Sankarinaulakorusta lahjoitetaan rahaa raviurheilun ja hevoskasvatuksen keskusjärjestö Suomen Hippos ry:n kautta nuorisotyön stipendirahastoon. Stipendiä voivat hakea Suomen Hippokselta nuorisokerhot, ratsastuskoulut tai nuoret itse.
- Laukka-sarja on tuonut yhteen hyvin erilaisia ihmisiä ja tuottanut paljon hyvää mieltä. Nuorisotyö on äärimmäisen tärkeää meidän kaikkien kannalta, joten halusimme juhlistaa onnistunutta korusarjaa kannustamalla nuoria urheilun pariin suomenhevosen kanssa, toimitusjohtaja Katja Warborn A.Tillanderilta toteaa.
Uusi rintakoru soveltuu niin miehille kuin naisille ja se juhlistaa suomenhevosen kantakirjan 110 vuotta sekä 100-vuotiasta itsenäistä Suomea.
- Olemme Suomen Hippoksessa ilahtuneita ideasta kiittää suomenhevosta korun muodossa. Suomenhevonen on elävä kansallisaarre, jonka tulevaisuudesta huolehtiminen on yhteinen tehtävämme. Olemme suomenhevosen puolesta kiitollisia siitä, että hyväntekeväisyyskohteeksi on valikoitunut sen parissa tehtävä nuorisotyö. Näin saamme yhdessä tehdä suomenhevosta tutuksi raviurheilevalle ja ratsastavalle nuorisolle ja vahvistaa tätä kautta nuorten kiinnostusta kansallishevostamme kohtaan sen eri käyttömuodoissa, Suvi Louhelainen Suomen Hippoksesta toteaa.
Tällä hetkellä suomenhevosia on olemassa noin kolmannes Suomen hevoskannasta eli liki 19 500. Vuosittain syntyy noin tuhat suomenhevosvarsaa.

Tiedote / A. Tillander Oy