02.05.2017

Toukokuun hevosyrittäjäuutisissa ennakkotuloksia hevosalan kyselyistä

Toukokuun Hevosyrittäjäuutisissa 12.5. keskustellaan keväällä 2017 tehtyjen valtakunnallisten kyselyiden ennakkotuloksista. Uudistuva hevostalous -hanke toteutti kyselyt hevosyritystoiminnan kehitysnäkymistä ja hevosalaa koskevista mielikuvista.

Hevosyrittäjyys-kyselyyn vastasi 575 osa- tai kokoaikaista yrittäjää tai yritystoimintaa suunnittelevaa. Onko vastaajilla laajentamis- ja investointiaikeita, millaisia haasteita ja mahdollisuuksia hevosyritykset kohtaavat entä millainen on yrittäjien jaksaminen ja motivaatio? Luonnonvarakeskuksen Markku Saastamoinen analysoi ennakkotuloksia.

Suuren yleisön mielikuvia hevosalasta kartoitettiin Hevosalan mielikuvat-kyselyllä. Kyselyyn vastasi Kantar TNS Forumissa 3055 vastaajaa eri puolelta Suomea. Millaisia ovat vastaajien mielikuvat ja kiinnostus hevosharrastuksesta, millaisin keinoin hevosharrastuksen aloittamisen kynnystä voi madaltaa, mikä hevosessa kiehtoo? Sirpa Pussinen Hämeen ammattikorkeakoulusta valottaa ennakkotuloksia.

Toukokuun Hevosyrittäjäuuutiset - keskustelua Hevosyrittäjyys 2017 - ja hevosalan mielikuvat -kyselyiden ennakkotuloksista 12.5.2017 klo 12 - 15 HAMK Mustiala, Tammela. Tilaisuus on maksuton.

Live-verkkolähetys on seurattavissa Uudistuva hevostalous-YouTube-kanavalla ja Periscope-TV:ssä. Videotallenteet ovat jälkikäteen katsottavissa Uudistuva hevostalous-kanavalla.

Lisätietoja: http://hippolis.fi/uusihevostalous/verkkoluennot/

Ilmoittautumiset: https://www.webropolsurveys.com/Answer/SurveyParticipation.aspx?SDID=Fin1251324&SID=580a906c-3605-4be7-a3f4-92c12ab0ac87&dy=814630823

Lisätietoja: Sirpa Pussinen, sirpa.pussinen@hamk.fi, puh. 050 5749 207

Järjestäjänä on Uudistuva hevostalous-hanke, jonka toteuttaa Hämeen ammattikorkeakoulu (HAMK) yhteistyössä Luonnonvarakeskus Luken ja Hippoliksen kanssa. Hanke on saanut rahoitusta EU-osarahoitteisesta Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmasta.