18.08.2017

Tiedote: Hevosopisto, Nuorten hevosten festivaali 17.-20.8.2017, Ypäjä

Tuija Rosenqvist vei Avant Trophyn nimiinsä

Nuorten hevosten festivaali käynnistyi torstaina Ypäjällä lämpimässä säässä. Ohjelmassa oli heti alkuun juhlahetkiä, kun kenttäratsastuksessa kilpailtiin nuorten hevosten Avant Trophyn finaali. Lempääläläinen Tuija Rosenqvist vei komeasti voiton molemmissa ikäryhmissä. Nuorempien 4-5-vuotiaiden sarjassa Rosenqvist nousi kärkisijalle omalla kasvatillaan 5-vuotiaalla Duchess Diamondilla ja 5-7-vuotiassa Rosenqvist pisti vielä paremmaksi ja nappasi kaksoisvoiton FF Pacemakerilla ja Emperonilla. Uudella konseptilla järjestetty Avant Trophy kiinnosti ja mukaan olikin ilmoittautunut 25 lupaavaa kenttäratsua.

- Sarjalle saadaan toivottavasti jatkoa tulevina kesinä, päivään tyytyväinen tapahtuman kenttäkilpailun johtaja Pirkko Herd summaa.

Huttunen Future Cupissa johtopaikalle

Kouluratsastuksessa ratsastettiin neljä luokkaa, joista päähuomio kiinnittyi Evidensia Future cupin osakilpailun avaukseen. Poniratsukoiden urakka alkoi siilinjärveläisen Amudha Huttusen johdolla. Kakkospaikan otti Kotkan Jenni Silventoinen ja Ellen Vuorinen Kirkkonummelta sijoittui kolmanneksi V.K. Nestorilla. Osakilpailun voitto ratkeaa poniratsukoiden osalta lauantaina, jolloin 12 parasta esittää vapaaohjelmansa.

Derbykentällä hypättiin avointen luokkien lisäksi ponibreedersin ensimmäiset osakilpailut sekä 5-vuotiaiden hevosten Racing Noviisisarjan finaali. Noviisisarjan 4-vuotiaiden finaalin voitti Ylöjärveläinen Bettiina Lahdensivu latvialaisella puoliverisellä Diamant Darkilla.

Kilpailut jatkuvat perjantaina 18.8.2017 klo 10.00.

Ohjelma ja aikataulu:www.hevosopisto.fi/nhf

Nuorten hevosten festivaali 17.-20.8.2017, Ypäjä
Tuloksia torstailta:

Kenttäratsastus
Luokka 50 Taitoratsastus maastokoe 80cm, 11 lähtöä, 3 Sijoittuu.
1 Tuija Rosenqvist Duchess Diamond LmR 8,4, 2 Kirsi Oksanen Kinesha ONES 7,9, 2 Marika Anttila Hermes HeWi 7,9, 4 Salla-Mari Tuorilainen Sandrine TuoR IiRat 7,6, 5 Krista Nieminen Aulangon Uniikki HämR 7,0, 6 Lotta Lamberg Come In Like A Rose LR TEAM 6,6, 6 Ann-Niina Kiviniitty Banda Estelle VARSA 6,6, 8 Axel Lindberg SG Marimia HusR 6,2, 9 Ann-Niina Kiviniitty Kalevan Fairy Tale VARSA 5,8, 10 Iina Purontakanen Foxcross YR 5,4, Theresa Segercrantz Coriostro, PeuRa hyl

Luokka 51 Taitoratsastus maastokoe 90cm, 14 lähtöä, 4 Sijoittuu.
1 Tuija Rosenqvist FF Pacemaker LmR 8,2, 2 Tuija Rosenqvist – Emperon LmR, 8,1, 3 Jenni Jusi Cavy's Fandango AURA 8,0, 4 Saila Yli-Koivisto Inez of Finland LR TEAM 7,9, 5 Tarja Autio Lord Charmant PRIMA 7,8, 6 Kirsi Oksanen Tacatá ONES 7,5, 7 Minna Leppälä-Pirtilä Romeo M PeuRa 7,0, 8 Miila Mättölä Ballyheerin Warrior EKR 6,4, 9 Kirsi Savikurki Romonetty Z RATSU 6,2, 10 Matilda Kursi E. Deus ex Inferno VARSA 6,2, 11 Kristiina Purdy Florina KuoR 6,0, 12 Sini Mänttäri Fieldhill Fantasy KkR 5,0, Mari Palmu Mosabackan Cinderella SR hyl, Miia Roininen Damie OR hyl

Esteratsastus
Luokka 4 - 110cm arv. AM5, 5v Racing-noviisisarjan Finaali
15 lähtijää ja 4 sijoittuu

1) Bettiina Lahdensivu, Vasamajärven Ratsastajat ry – Diamant Dark 0-0/56.83, 2) Pauliina Hakala, Ypäjän Ratsastajat ry – Butterfly Usha 0-8/47.85, 3) Suvi Kuisma, Kouvolan Ratsastajat ry – Me Oh My 0-8/56.13, 4) Erika Hanhisuanto, Kauniaisten Ratsastajat - Gran – Rhapsodie RD 0-12/50.70, 5) Bettiina Lahdensivu, Vasamajärven Ratsastajat ry – Flamingo 1/80.83, 6) Veera Ihatsu, Ruohojärven Kartanon Ratsastaj – Mo Cuishle 2/83.92, 7) Valtteri Reilin, Riding Club Solbacka ry – Dallas Z 4/74.58, 8) Heidi Heikkilä, Tampereen Ratsastusseura ry – Dolcetta 4/77.33, 9) Christelle Littunen, Tuomarinkylän Ratsastajat ry – My Roberto 6/86.57, 10) Roy Kokkonen, Kyrkslätt Idrottsförening Rf – Cherrygarden's So In Love 8/73.19, 11) Helena Leino, Hattel Riders ry – Merlin des Trieux 8/77.44, 12) Riikka Harjula, Ypäjän Ratsastajat ry – Cain 8/78.76, 13) Iina Purontakanen, Ypäjän Ratsastajat ry – Foxcross 12/74.44, 14) Delia Eranka, Suomen Kenttäratsastusseura ry – Hegina 19/103.12, 15) Anna Rämö, Stall Anna Riders ry – Cause I Can Kesk.

Täydelliset tulokset: https://online.equipe.com/fi/competitions/21181

Kouluratsastus
Luokka 102 - Helppo A FEI Joukkueohjelma poneille 2012, Evidensia Dressage Future Cup presented by Unikulma, avoin poniratsukoille sarjakilpailusääntöjen mukaisesti. Kat. 2
11 lähtijää ja 3 sijoittuu