28.09.2017

Riverbank Tiffany oli viime vuoden lupaavin askellajihevonen. Kuva: Suomen Hippos / Pirje Fager-Pintilä.

Tulevaisuuden huippuhevoset nähtävillä Järvenpäässä viikonloppuna

Lämminveristen ratsuhevosten Laatuarvosteluun ilmoittautui 48 hevosta, joista 32 on kouluratsua ja 16 esteratsua. Laatuarvostelu järjestetään kaksipäiväisenä tapahtumana tulevana viikonloppuna 30.9.-1.10. Ratsastuskeskus Ainossa Järvenpäässä. Sunnuntaina kisataan myös askellajihevosten Kyvyt Esiin -finaali. Laatuarvostelu on tärkeä tapahtuma nuoren ratsuhevosen uralla. Hevoset suorittavat monipuolisen testin, joka antaa hyviä viitteitä hevosten tulevaisuuden suorituskyvystä este- tai kouluradoilla. Tämä on myös yleisölle mahdollisuus nähdä tulevaisuuden huiput!

Vuosi sitten Laatuarvostelun askellajivoittoon ylsi 5-vuotias tamma Riverbank Tiffany. Laatuarvostelun estevoittajaksi viime vuonna suoriutui FWB-tamma Le Petit Amour, jota ratsasti Susanna Rautanen.

Laatuarvostelu järjestettiin viime vuonna ensimmäistä kertaa Ratsastuskeskus Ainon hulppeissa puitteissa.

- Tapahtumasta jäi positiivinen kuva. Hienoa nähdä katsomot lähes täynnä uusia ihmisiä, jotka eivät ole täällä ennen käyneet. Ainon tilat ovat Suomessa ainoat laatuaan, joten tulevaisuudessa toivomme lisää erilaisia tapahtumia ja ihmisten löytävän keskuksemme, Ratsastuskeskus Ainon omistaja Erkki Siltala kertoo.

Ratsastuskeskus Aino tarjoaa hyvät puitteet tapahtumalle.

Tiedote / Suomen Hippos 28.9.2017