04.07.2017

Turun Metsämäellä perjantaina ratsastuskilpailu ja ravit

Sopu sijaa antaa, tuumivat Metsämäki RidingMastersin ja Turun Hippoksen päättäjät. Tuloksena on yleisölle poikkeuksellinen mahdollisuus seurata sekä esteratsastuskilpailua että iltaraveja perjantaina 7. heinäkuuta. Ratsastus käynnistyy klo 10, ja Toto4-ravit alkavat klo 18. Koelähtö on klo 17 ja ponilähtö starttaa klo 17.15. Ratsastuskilpailun yleisö ja osallistujat pääsevät katsomaan raveja maksutta.

- Perjantailta toivomme erityisesti, että hevosharrastajat löytävät yli rajojen uusia tuttavuuksia ja tutustuvat harrastusmuotoihin joihin eivät välttämättä ennen ole olleet kosketuksissa, sanoo estekilpailun johtaja Einola-Koponen.

- Samojen asioiden ympärillä tässä pyöritään, hevonen aina edellä. Tämä on luontevaa yhteistyötä, koska lajien lähentäminen on tärkeää. Synergiaa tarvitaan, korostaa Metsämäen raviradan kilpailusihteeri Henri Toiviainen.

Ratsastuskilpailut jatkuvat lauantaina ja sunnuntaina 8. -9. heinäkuuta, molempina päivinä alkaen klo 10. Myös tuolloin yleisöllä on tilaisuuteen vapaa pääsy. Metsämäen kilpailuviikonloppuna on myös huomioitu perheen pienimmät: lauantaina ja sunnuntaina ohjelmassa on koiranäytöstä, keppihevoskilpailua ja rottweilerkerhon koira-ajelua. Pientä korvausta vastaan pääsee ratsastamaan ponilla tai ajelemaan niillä.

- Järjestämme ratsastuskilpailut nyt 12. kertaa, ja yhteistyö raviradan kanssa on aina ollut sujuvaa. Nyt tuli mahdollisuus yhdistää tapahtumat tavalla, joka antaa uusillekin katsojille mahdollisuuden tutustua molempiin lajeihin samaan aikaan. Liikennejärjestelyjä noudattaen saadaan asiat hyvin järjestettyä: upea Metsämäen ravirata isännöi viime kesänä Kuninkuusraveja. Ratsastajien näkökulmasta kilpailu on lähinnä lounaissuomalainen tapahtuma, ja tarjoaa lähiseudun ratsastajille mahdollisuuden kilpailla lähellä. Toki kaikki muutkin ovat tervetulleita, ilolla otamme vastaan, kertoo Eva Einola-Koponen.

Metsämäki Riding Masters on viiden ratsastusseuran yhteenliittymä, jossa ovat mukana Auran, Turun, Raision, Kotimäen ja Naantalin Ratsastajat. MRM järjestää estekilpailun vapaaehtoisvoimin. Tällä kertaa luokkien estekorkeudet ovat 80 – 125 cm. Lauantain eirkoisuus on Zürich-kilpailu, ja sunnuntai huipentuu 125 cm:n pääluokkaan. Tapahtumassa ratsastetaan myös Metsämäki Amatööricupin semifinaali lauantaina ja finaali sunnuntaina.

Lisää tietoa esteratsastuskilpailusta https://fi-fi.facebook.com/MetsamakiHorseShow/, lisätietoa Metsämäen raviradan toiminnasta osoitteessa http://www.turunhippos.fi.

Ratsastuskilpailun ohjelma

PERJANTAI 7.7. alkaen klo 10

Luokka 1 80 cm arv. A.1.0, avoin kaikille

Luokka 2 90 cm, arv. 367.1 (A2/A2), avoin kaikille

Luokka 3 Prix De Suomen Ratsutarvike, 100 cm arv. A.2.0, avoin kaikille, luokan kolmelle parhaalle Suomen Ratsutarvikkeen lahjoittamat esinepalkinnot

Luokka 4 Prix De Hevosklinikka Anivet, 110 cm arv. A.2.0, avoin kaikille

Toto4-ravit alkaen klo 18

LAUANTAI 8.7.2017 alkaen klo 10.00

Luokka 5 Prix De Turun Hippos, 90 cm, arv. 367.1 (A2/A2), avoin kaikille

Luokka 6 Prix De MSD Animal Health, 100 cm Zürich- esteratsastus arv. A.2.0, avoin kaikille

Luokka 7 Prix De Koira-kissaklinikka, 110 cm, arv. A.2.0, avoin kaikille. Luokassa ratsastetaan samalla Metsämäki Amatööricupin semifinaali.

Luokka 8 Prix De Royal Canin, 120, arv.AM5, avoin kaikille

SUNNUNTAI 9.7.2017 klo 10.00

Luokka 9 Prix De Hankkija Kutter, 90 cm, arv. A.2.0, avoin kaikille

Luokka 10 Prix De Lännen Tractors Oy, 100 cm, arv. 367.1 (A2/A2), avoin kaikille

Luokka 11 Prix De Aptus, 110 cm, arv. Jokeri, avoin kaikille

Luokka 12 Prix De Börjes Kotimäki, 115 cm, arv. AM5, avoin kaikille. Luokassa ratsastetaan samalla Metsämäki Amatööricupin finaali. Cupin kolme parasta palkitaan Börjes Tingsryd Kotimäki Finland Ay:n lahjoittamin lahjakortein.

Luokka 13 Prix De Rakennuspalvelu Rale, 125/125 cm A.2.0 + A.2.0, kaksi kierrosta, avoin kaikille. Toinen kierros lyhennetty, johon pääsee ensimmäisen kierroksen 10 parasta, kuitenkin kaikki perusradan virheittä suorittaneet.