19.08.2017

Tiedote: Hevosopisto, Nuorten hevosten festivaali 17.-20.8.2017

Värri ja Västinsalo ponikasvattajakilpailun voittoon esteratsastuksessa

Nuorten hevosten festivaalin toisena kilpailupäivänä ratkaistiin esteponikasvattajien paremmuus. Satakuntalaisen Jaana Värrin kasvatti Gottfrid voitti 5-vuotiaiden ponien kasvattajakilpailu ratsastajanaan Jaana Pulkkinen. Erika Hanhisuanto ratsasti voiton kuortanelaiselle Kaisu Västinsalolle ponilla Barlume di Speranza 6-vuotiaiden ponien kilpailussa. Ponibreeders palkinto järjestetään Suomen Connemarayhdistyksen, Suomen New Forest – poniyhdistyksen ja Suomen Welsh poni- ja Cob -yhdistyksen yhteistyöllä.

Hanna Autio ja Pin Rock's Twister Sister, kuva Senja Holpainen

Hevoskasvattajien kilpailu käynnistyi niin ikään esteissä, kun Racing Breeders Prizen sekä SRL:n nuorten hevosten Racing Trophy sarjan finaalin ensimmäiset osakilpailut ratsastettiin. Esteissä Breeders’ Prizessa ratsastetaan kolme luokkaa, joista kerätään pisteitä. Kouluratsastuksessa ratsastetaan kaksi luokkaa. Kilpailu ratkeaa sunnuntaina. Arvostettu palkinto jaetaan jo 25. kerran.

Racing Noviisisarjan 4-vuotiaiden finaalissa voittoon ratsasti Minna Kujala omalla kasvatillaan Ebeneser Johannes. Toiseksi sijoittui Satu VäihkonenEllanoora Niinisen kasvattamalla Skyfall Guylla.

Kouluratsastuksen Evidensia Future Cupissa poniratsukoilla oli vuorossa henkilökohtainen ohjelma. Siilinjärveläinen Amudha Huttunen vei voiton Pin Rock´s Hannibalilla tuloksella 68.248 ennen Jenni Silventoista ja Veera Pirkolaa. Lauantaina ratsastettavaan vapaaohjelmaan pääsi 10 parasta ratsukkoa. Juniorit aloittivat myös kisaurakkansa. Joukkueohjelman voitti Dressage Team Traversen Sinna Pohja Dorlella.

Kilpailut jatkuvat lauantaina 19.8.2017 klo 10.00. Ohjelmassa mm. Racing Trophyn ratkaisun hetket.

Ohjelma ja aikataulu: www.hevosopisto.fi/nhf

Nuorten hevosten festivaali 17.-20.8.2017, Ypäjä

Tuloksia perjantailta

Esteratsastus

Luokka 6a - Ponibreeders, 5-vuotiaat ponit
1) Gottfrid NF - Jaana Pulkkinen 0 - 0 yht. 0 vp, 2) Stella Polare RP - Linda Yli-Ketelä 8 - 4 yht. 12vp, Klockas Malwina NF - Jenni Hanhisuanto 0 - hyl.

Luokka 6b - Ponibreeders, 6-vuotiaat ponit
1) Barlume di Speranza RP - Erika Hanhisuanto 4 - 0 yht. 4 vp, 2) Hagelunds Örn C - Saara Jussila 0 - 13 yht. 13 vp, Queen's Little Prince NF - Elina Kemppainen 0 - hyl., Brion NF - Kira Kauranen hyl.

Luokka 7 - 90-100cm arv. A.1.1. 4v Racing-noviisisarjan Finaali avoin sarjakilpailusääntöjen mukaisesti. 4 lähtijää ja 2 sijoittuu
1) Minna Kujala, Qvikantin Ratsastajat ry – Ebeneser Johannes 4-6/79.33, 2) Satu Väihkönen, Ratsastusseura Aino ry – Skyfall Guy 4-12/81.69, 3) Mari Levänen, Hollolan Ratsastajat ry – Frigård Chrystal 8/72.55, 3) Ronja Ahola, Taipalsaaren Ratsastajat ry – Riverfield Farang 8/68.06

Luokka 8 - 130cm arv. A.1.0, 7-v Racing Trophy-finaalin 1.osakilpailu, avoin sarjan sääntöjen mukaisesti. 5 lähtijää ja 2 sijoittuu
1) Ville Kulkas, Hyvinkään Urheiluratsastajat r – Nepton 4/81.71, 1) Meeri Sipiläinen, Lehtimäen Ratsastajat ry – Joline 4/77.91, 1) Marielle Hacklin, Turun Ratsastajat ry – Stella Querida 4/73.46, 1) Maija Yli-Huhtala, Ratsastusseura Varsa ry – Birchcape's Wonderland 4/77.54, 5) Janna Jensen, Hattel Riders ry – Quardino L 184 12/81.73

Luokka 9a - 115cm arv. A.1.0, Racing Breeders’ Prize & 6-v Racing Trophy-finaalin 1.osakilpailu. 24 lähtijää ja 6 sijoittuu
1) Petra Heikkinen, Pohjois-Karjalan Urheiluratsas – Q And Q DK Z 0/68.15, 1) Anu Mäkinen, Tuusulan Ratsastajat ry – He'las Estrella 0/65.96, 1) Joni Koivusalo, Etelä-Pohjanmaan Urh.Ratsastaj – Grande Alegria 0/65.37, 1) Tomi Jalkanen, Ratsastusseura Team Nissala ry – Clarimore 0/68.35, 1) Salla Varenti, Ypäjän Ratsastajat ry – Ypäjä Isandra 0/62.22, 1) Jonna Normia, Auran Ratsastajat ry – Qualisina 0/63.27, 1) Ville Kulkas, Hyvinkään Urheiluratsastajat r – Boss de la Rasse 0/68.12, 1) Julia Sjöman, Kyrkslätt Idrottsförening Rf – Good Lord 0/67.93, 1) Sonja Mäkelä, Ratsastusseura Ork ry – E-Type 0/69.01, 1) Terhi Toikka, Kuopion Ratsastajat ry – My Medeia 0/67.21, 1) Helena Wist, Lohjan Ratsastajat ry – Ulanova 0/60.83, 1) Susanna Rautanen, Ratsastusseura Tavastia ry – Damgaards Heartland 0/66.80, 13) Janette Kyyriäinen, Hattel Riders ry – Galileo E 4/69.72, 13) Henna Vahantila, Hattel Riders ry – Gialtic Rianne H 4/67.94, 13) John Antell, Husön Ratsastajat ry – Galaxy 4/66.07, 13) Marika Rättö, Tuomarinkylän Ratsastajat ry – Stellaria 4/65.22, 13) Taru Sopanen, Rusko Riding Team ry – Qouiz 4/63.99, 13) Christina Sundelin, Vitträskin Ratsastajat ry – Viva Love Vegas 4/65.00, 13) Erika Hanhisuanto, Kauniaisten Ratsastajat - Gran – Carambola 4/69.19, 13) Riikka Harjula, Ypäjän Ratsastajat ry – Bear Bay Alessandro 4/68.33, 21) Veera Pukkila, Salo Riding Club ry – Carat 8/69.81, 21) Sanna-Kaisa Mikkola, Ruohojärven Kartanon Ratsastaj – Garinthos 8/65.86, 23) Kia Danielsbacka, Etelä-Kymen Urheiluratsastajat – Descendent Moon 13/73.50, 24) Sonja Kaakko, Ratsastusseura Tavastia ry – Celtas Quintina Hyl.

Luokka 9b - 115cm arv. A.1.0, Racing Breeders’ Prize 1.osakilpailu, avoin 6-v hevosille Breeders’ Prize sääntöjen mukaan
Kansallinen | Hevonen | Esteratsastu 5 lähtijää ja 2 sijoittuu
1) Emma Broända, Nedervetil Häst Vänner Nhv Rf – Ninus 0/69.26, 1) Jenny Haapa, Poni-Haan Ratsastajat ry – Ebeneser Rebekka 0/61.39, 3) Lasse Jäntti, Hollolan Ratsastajat ry – Guinevere J 12/63.02, 4) Emmi-Maria Nevala, Pinomäki Royality Riding Club – Harley's Casilino 14/78.28, 5) Emma Broända, Nedervetil Häst Vänner Nhv Rf – Vivance Hyl.

Täydelliset tulokset: http://online.equipe.com/fi/competitions/21181

Kouluratsastus

Luokka 107 - Helppo A FEI Ponien henkilökohtainen ohjelma 2012, Evidensia Dressage Future Cup presented by Unikulma, avoin poniratsukoille sarjakilpailusääntöjen mukaisesti. Kat. 2, 1 10 lähtijää ja 3 sijoittuu
1) Amudha Huttunen, Kuopion Ratsastajat ry – Pin Rock's Hannibal 70.447%, 2) Jenni Silventoinen, Kotkan Ratsastajat ry – Hazelberg's Macho 69.390%, 3) Veera Pirkola, Ratsastusseura Varsa ry – Herr Doktor 67.398%, 4) Veera Paloheimo, Hyvinkään Urheiluratsastajat r – Backwoods Zahara 67.276%, 5) Ellen Vuorinen, Kyrkslätt Idrottsförening Rf – V.K. Nestor 66.545%, 6) Evelyn Pekkarinen, Ypäjän Ratsastajat ry – Boy 65.325%, 7) Alexandra Haglund, Fäbodantien Ratsastajat ry – Condor-H 64.187%, 8) Vilma Lehtinen, Dressage Team Travers ry – Stackarps Pioneer 31 NF 64.146%, 9) Emmi Alahonko, Pinomäki Royality Riding Club – Robi IV 63.577%, 10) Emmi Alahonko, Pinomäki Royality Riding Club – Martine 61.301%