26.06.2017

Vihtiin uusi ratsastuskeskus

Vihtiin avataan uusi ratsastuskeskus keväällä 2018. Vihdin ratsastuskeskus on moderni yksityistalli, joka soveltuu sekä harrastajille että aktiivisesti kilpaileville ratsukoille. Vihdin ratsastuskeskus toimii noin 9 hehtaarin kokoisella peltotontilla Vihdissä Nummelan kupeessa, ja sinne on hyvät kulkuyhteydet pääkaupunkiseudulta myös bussilla.

Vihdin ratsastuskeskus tarjoaa hyvät puitteet laadukkaaseen harrastamiseen ja valmentautumiseen turvallisissa olosuhteissa. Ratsastuskeskuksessa järjestetään myös kilpailuja. Ratsastuskeskuksen kaikki tilat lämmitetään ympäristöystävällisellä maalämmöllä.

Ratsastuskeskuksessa ovat kaikki tilat saman katon alla. Ensimmäisessä kerroksessa on katsomo ja kaksi lämmitettyä maneesia, jotka ovat kooltaan 70m x 26m ja 22m x 27m. Lisäksi ensimmäisen kerroksen korkeassa ja koneellisesti ilmastoidussa talliosassa sijaitsee 34 karsinapaikkaa, ruokinta-automaatit, turvalliset vesikarsinat, solarium, pesula ja kuivaushuone, paljon säilytystilaa varusteille ja taukotilat suihkuineen. Toisessa kerroksessa sijaitsee ravintola ja sen yhteydessä toinen katsomo. Lisäksi toisessa kerroksessa ovat toimisto ja väliaikaismajoitustilat.

Asiakkaiden käytössä on myös kaksi ulkokenttää (80m x 35m ja 40m x 25m) ja kävelykone. Hevoset ulkoilevat hiekkatarhoissa.

Vihdin ratsastuskeskuksessa ammattitaitoinen henkilökunta huolehtii hevosten hyvinvoinnista. Tallimestari Petra Rintala on aikanaan kilpaillut Suomessa nuorten GP-sarjaa sekä useilla nuorilla hevosilla ikäluokkakilpailuja. Viime vuodet Petra on työskennellyt ulkomailla ratsuttajana maajoukkueratsastaja Mikko Mäentaustan tallissa Saksassa sekä olympiaratsastaja Martin Fuchsin luona Sveitsissä.

Fuchseilla Petra pääsi ratsastamaan ja huolehtimaan 5* kilpahevosten hyvinvoinnista, sekä seuraamaan aitiopaikalta, miten yhdellä esteratsastuksen huipputalleista toimitaan. Sveitsissä Petra sai mahdollisuuden valmentautua huippuvalmentaja Thomas Fuchsin opissa, joka valmentaa mm. poikaansa Martin Fuchsia sekä Steve Guerdatia. Tällä hetkellä Petra työskentelee ja kilpailee Hollannissa.

Ratsastuskeskuksen nettisivut www.vihdinratsastuskeskus.fi avataan syksyllä 2017. Yhteydenotot ja tallipaikkatiedustelut: Kalle Rintala, puh. 050 348 1179.