27.07.2017

Ida Repo ja Zidamanta Velvet tekivät nollaradan aamun ensimmäisessä luokassa. Kuva: Susa Laine.

Hangon SeaHorse Weekissä kisaviikon vilkkain päivä

Aurinko paahtoi välillä jopa kuumasti, kun Hangossa kilpailtiin SeaHorse Weekin esteillä. Torstaipäivä oli kilpailuviikon vilkkain, radalla nähtiin 332 ratsukkoa. Yleisöä oli keskiviikkoa enemmän, noin 900.

Aamun aloittanut 90 cm luokka oli niin sanottu "Clear Round" -kilpailu, jossa kaikki virhepisteettömästi radan suoriutuneet ratsukot palkitaan ruusukkeella. Hankolaisista palkinnon saivat myös keskiviikkona onnistuneet Ida Repo (Zidamanta Velvet) ja Ulrika Hämäläinen (Gulliver III).

Päivän ensimmäisen luokkavoiton luokassa 5a, 100 cm (avoin 1999 ja myöhemmin syntyneille ratsastajille) nappasi Ida Mäkitalo (Elhedna) ennen Carolina Idänpään-Heikkilää (Hembys Smaragd) ja Sofia Hornborgia (Bianca VI).

Luokassa 5b, Prix de Han-Car, 100cm, (avoin 1998 ja sitä ennen syntyneille ratsastajille) luokkavoiton vei Eerika Hanhisuanto (Rillan Renttu). Toiseksi sijoittui Milla Ruotjoki (Collin S) ja kolmanneksi Ida Kuisma (C-Hermano de Contact Z).

Luokassa 6, Prix de Equsana, 110 cm, oli eniten osallistujia (109), jolloin luokka jaettiin palkintojenjaossa kahtia: luokan 6a voittoon ratsasti Jessica Aminoff (Billnäs Amienne), luokan 6b vei Eerika Kuusisto (Brisbane W). Kakkossijat nappasivat Alexandra Wasström (Broby Chaplin) ja Emma-Emilia Lindberg (Donna), kolmanneksi sijoittuivat Linn Stenroos (Kangaroo) ja Nina Valtonen (D'Amour).

Torstai-illassa ratsastettiin vielä 120-tason luokka, Prix de Merijooga. Sen vei nimiinsä Katja Ivanitskiy (Caballero). Toiseksi Hangon ilta-auringossa ratsasti Iisa Huttula (Casquetta) ja kolmanneksi Jenna Yrjövuori (Vavira).

SHW Keppihevosareena kiinnosti tänäänkin kaiken ikäisiä koko päivän: radalla harjoiteltiin ahkerasti ja kilpailtiin muun muassa korkeushypyssä. Areenalla harjoittelu on maksutonta ja jos omaa kepparia ei ole, voi kilpakumppanin lainata ilmaiseksi.

Perjantaina keppihevosareena on auki klo 9.30 - n. 18.30 ja kahden luokan (50 cm ja 70 cm) kilpailu käydään klo 12.00 alkaen. Kilpailuun ilmoittaudutaan paikan päällä klo 11.30, osallistuminen on maksutonta.

Yleisöllä on tapahtumaan vapaa pääsy kaikkina kilpailupäivinä.

Kaikki tulokset, lähtölistat ja aikataulut online: Equipe

Kilpailun ohjelma ja virallinen nettisivu: www.seahorseweek.fi