06.05.2017

Zecchino P ja Cyrano Ask hyväksyttiin yksityistarkastuksessa

Kasvattajapäivien 2017 yhteydessä jalostusarvosteltiin kaksi ratsuoritta yksityistarkastuksessa. Oriit Zecchino P ja Cyrano Ask hyväksyttiin FWB-jalostukseen.
Anne Niemen kasvattama ja omistama 3-vuotias Zecchino P (i. Zack) merkittiin FWB-kantakirjan II jalostusluokkaan ja oriille myönnettiin jalostukseenkäyttöoikeus vuosiksi 2017-2018. Jalostusarvosteltava ori Cyrano Ask (Ci Ci Senjor Ask) merkittiin FWB-kantakirjan I jalostusluokkaan ja oriille myönnettiin toistaiseksi voimassa oleva jalostukseenkäyttöoikeus. Oriiden arvostelut julkaistaan Suomen Hippoksen Heppa-järjestelmässä.
Kasvattajapäivien yhteydessä järjestettiin myös tammatesti sekä nuorten 3-vuotiaiden hevosten testi. Tammatestiin osallistui kaksi tammaa, joista sekä 4-vuotias Ypäjä Karla (Cagliostro) että 5-vuotias Ypäjä Jade (Quidado) palkittiin tammatestipalkinnolla.
Nuorten hevosten testiin osallistui 5 hevosta. Näistä I palkinnolla palkittiin askellajihevonen Kom Daisy Dancer (Foundation) sekä estehevoset Diamanthina CGC (Diarado) sekä Clavina Y (Clarimo). II palkinnolla palkittiin Kaspian Kiss (Pin Rock’s Black Velvet 147) ja Florenz (Florencio I).

Tiedote / Suomen Hippos ry.