SRL

Kerro kaverille:
07.02.2017

Tiedote: Hippolis ry

Hevosyrittäjyys 2017-kysely liikkeellä - hevosyrittäjiä kannustetaan vastaamaan

Uudistuva hevostalous-hanke toteuttaa helmikuussa kaksi valtakunnallista kyselyä, joiden tulokset viestivät koko hevosalalle tärkeää tietoa tulevaisuudensuunnista.

Mitä kuuluu hevosyrittäjille

Hevosyrittäjyys 2017-kyselyllä selvitetään suomalaisten hevoselinkeinon kehitysnäkymiä. Aiheina ovat laajentamis-, vähentämis-, investointi- ja työllistävyysnäkökulmat. - Kannustamme kaikkia, joiden yritystoimintaan hevonen kuuluu vastaamaan, tsemppaa Sirpa Pussinen Uudistuva hevostalous-hankkeesta.

- Hevosyrittäjyys 2017 - selvitys on tärkeä koko toimialalle koska sen avulla saamme tietoa toimialamme yrityksistä ja rakenteesta, sekä vaikuttavuudesta esimerkiksi työllistävyydestä. Tuloksista voi päätellä, millaista kehitystä hevosyritysten toiminnassa on tapahtunut ja tapahtumassa, jatkaa Markku Saastamoinen Luonnonvarakeskus Lukesta.

Lisätietoa:
http://hippolis.fi/uusihevostalous/oppaat_ja_julkaisut/hevosyrittajyys_2017_-kysely/

https://www.webropolsurveys.com/Answer/SurveyParticipation.aspx?SDID=Fin1252467&SID=5e1c9a34-5710-4e5a-bac9-ec26b678aca2&dy=1632107157


Arvontapalkintoja on lahjoittaneet monet: jaossa ovat mm. lahjakortti Veljekset Wahlstenille, Hevosurheilulehden vuosikerta, ProAgrian kirjapalkintoja, HIHS-lippuja ja useita muita tuotteita. Yhteystietoja on koottu eri lähteistä, pääasiassa Hippoksen Heppa-järjestelmästä ja yhteistyössä järjestöjen kanssa. Kyselyjen tekijän, Suomen Gallup Elintarviketiedon, toimesta kilahtaa linkki sähköiseen kyselyyn henkilökohtaisesti sähköposteihin jopa 3000 vastaanottajalle. Kutsuun voi vastata myös hippolis.fi/uusihevostalous-sivujen kautta.

Mielikuvat kuluttajan silmin

Toisena ajankohtaisena aiheena on Hevosalan mielikuvat – kysely, jossa kartoitetaan suomalaisten käsityksiä hevosharrastuksen, -urheilun ja -elinkeinon kiinnostavuudesta. - Pääjuttuna on saada tietoa siitä, miltä hevosala näyttää kuluttajien, potentiaalisten asiakkaiden silmin. Kysely ei ole avoimena jakelussa vaan Elintarviketiedon valtakunnallisessa kuluttajapaneelissa, valottaa Pussinen.

Kuluttajapaneelin etuna ja luotettavuutta lisäävänä tekijä on vastaajaryhmän muodostuminen eritaustaisista suomalaisista eri puolelta maata. - Ainutlaatuisen kyselystä tekee se, että tavoitteena on saada vastaajiksi henkilöitä, joilla ei ennestään ole aktiivista kosketusta hevosiin. Vastauksista voidaan arvioita, millainen on hevosalan julkisuuskuva, mitä kenties voimme vahvistaa tai tehdä paremmin, Pussinen arvelee.

Yhdessä käytännönläheisesti, tietoa välittäen

Kyselylomakkeen, tulosten ja tiedotuksen yhteistyössä on mukana asiantuntijoita Suomen Hippoksesta, Suomen Ratsastajainliitosta, Luonnonvarakeskus Lukesta, HAMKista, Hippoliksesta, Teivon raviradalta, Helsingin Yliopistosta ja Vaasan Yliopistosta. Tiedonvälitys on olennainen osa projektia ja tuloksista tullaan viestimään niin hevosalan sisälle kuin ulkopuolelle. Ensivaiheen tulokset ovat esittelyssä alustuksina ja keskusteluina toukokuun Hevosyrittäjäuutisissa 12.5.2017 HAMK Mustialassa Tammelassa.

Uudistuva hevostalous-hanke/ Hämeen ammattikorkeakoulu, yhteistyössä Luonnonvarakeskus Luke ja Hippolis. Hanke on saanut rahoitusta EU-osarahoitteisesta Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmasta.

Lisätietoja:
Anne Laitinen, Hippolis, puh. 040 7660 830, anne.laitinen@hippolis.fi
Sirpa Pussinen, Hämeen ammattikorkeakoulu (HAMK), puh. 050 5749 207, sirpa.pussinen@hamk.fi
Markku Saastamoinen, Luonnonvarakeskus, puh. 029 532 6509, markku.saastamoinen@luke.fi