Lajikomiteahaku 2024 avattu - tule mukaan kehittämään lajiasi!

2.10.2023

Hae mukaan Suomen Ratsastajainliiton lajikomiteaan kausille 2024-2025. Haku on auki 2.10.-22.10. välisen ajan.

Lajikomiteaan kuuluu puheenjohtajan lisäksi noin kuusi jäsentä. Kunkin jäsenen ja puheenjohtajan toimikausi kestää kaksi vuotta- Toimikausien määrää ei rajoiteta. Lajikomiteat työskentelevät itsenäisesti hallituksen alaisina ja raportoivat hallitukselle, HUJO:lle ja urheilujohtajalle. Jäsenten tulee olla kotimaisen kilpailu- ja koulutustoiminnan asiantuntijoita, edustaen ainakin kilpailijoita, kilpailujärjestäjiä, tuomareita sekä SRL:n hallitusta. Komitean jäsenillä tulee olla SRL:n jäsenseuran SRL-jäsenyys.

Lajikomitean tehtäviä:

• laativat toiminnalleen vuosisuunnitelman SRL:n vuosibudjetin mukaisesti, jotka toimitetaan Urheilujohtajalle
  • linjaavat kansallisen kilpailukalenterin rakentamista sekä sarjakilpailutoimintaa
  • vahvistavat kotimaiset arvokilpailut ja tähtikilpailut
  • kehittävät koko kotimaan kilpailutoimintaa seura- ja aluekilpailut mukaan lukien
  • laativat ohjeita olosuhteiden parantamiseksi
  • rekrytoivat uusia kilpailupaikkoja ja -järjestäjiä sekä kilpailutoimihenkilöitä
  • tekevät esityksiä sääntömuutostarpeista sääntövaliokunnalle
  • esittävät hallitukselle sääntövaliokuntaan lajin sääntövastaavaa
  • tekevät esityksiä lajin koulutustarpeista
  • kokoavat toiminnastaan vuosikertomuksen

Lisäksi lajikomiteat toimivat yhteistyössä liiton muiden työryhmien kanssa ja toteuttavat komitealle määrättyjä erityistehtäviä.

***

Hyvä hallintotapa -toimintaohje palvelee käytännönläheisenä käsikirjana niin vapaaehtoisia luottamushenkilöitä kuin palkattua henkilöstöä. Asiakirja kuvaa liiton eri toimijoiden työn- ja vastuunjaon periaatteita. Asiakirjassa esitetään keskeisten toimijoiden väliset hyvän työnjaon sekä vastuunjaon periaatteet yhdistyslain ja hyvien käytäntöjen valossa.

Tutustu Hyvään hallintotapaan TÄSTÄ

Täytä hakemus lajikomitean jäseneksi 22.10. mennessä TÄSTÄ

Huom! Mikäli olet erovuoroinen komitean jäsen ja haluat jatkaa ensi vuodelle, tulee myös sinun täyttää tämä hakulomake!