Vaalivaliokunnalle toimitetut esitykset hallituksen jäseniksi

31.10.2019

Vaalivaliokunta on vastaanottanut neljä esitystä Suomen Ratsastajainliiton hallituksen jäseniksi. Täytettävänä on kaksi paikkaa.

Vaalivaliokunnan tehtävänä on valmistella liiton kokouksessa tehtäviä henkilövalintoja. Liiton kokous ei ole sidottu vaalivaliokunnan ehdotukseen. Vaalivaliokunnan tulee laatia perusteltu ehdotus, joka toimitetaan liiton jäsenille kokousaineiston mukana.

Ehdokkaiden esittelyt saapumisjärjestyksessä:

• Salla Varenti
  • Marja Nuuttila
  • Osmo Metsälä
  • Hanna Harjuvaara

Salla Varenti

Ypäjän Ratsastajat ry ehdottaa uudeksi hallituksen jäseneksi Salla Varentia. "Salla on todellinen hevosalan ammattilainen ja moniosaaja, vankalla koulutuspohjalla ja kadehdittavalla tarmokkuudella varustettu hevosalan tulevaisuuden kehittäjä."

Lounais-Espoon ratsastajat ry ehdottaa Suomen ratsastajainliiton hallitukseen ratsastuskouluyrittäjä Salla Varentia. "Sallalla on laaja-alaista kokemusta niin ratsastuksenopettajana, hevosalan yrittäjänä kuin kilparatsastajana. Erityisen arvokasta on Sallan kokemus Ypäjän hevosopistolla ratsastuksenopettajakoulutukseen liittyen. Osaavat ja työssään viihtyvät ammattilaiset ovat koko ratsastuksen tulevaisuuden kannalta yksi tärkeimmistä voimavaroista, ja hevosalan koulutus tarvitsisi nyt kipeästi kehittämistä. Myös ratsastuskoulutoiminnan kehittämisen ja tukemisen tulisi olla jatkuvaa, jotta turvataan mahdollisuus ratsastuksen harrastamiseen myös ilman omaa hevosta. Sallan osaaminen ja kokemus toisi hallitukseen uusia näkökulmia edellä mainittujen osa-alueiden lisäksi myös kotimaiseen kilpailutoimintaan, tallinpitämiseen sekä hevosten kasvattamiseen ja kouluttamiseen liittyen."

Salla Varenti CV

Marja Nuuttila

Nastolan Urheiluratsastajat esittää Suomen Ratsastajainliiton hallitukseen Marja Nuuttilaa. "Marja Nuuttilalla on vahva taloushallinnon osaaminen sekä laaja-alainen kokemus ratsastusharrastuksen eri osa-alueista mukaan lukien seura- ja aluetoiminnan."

Marja Nuuttila CV

Osmo Metsälä

Meri-Lapin Ratsastajat ry ja Meri-Lapin Hevospalvelu ehdottaa Osmo Metsälää SRL:n hallitukseen myös seuraavalle kaudelle. "Mielestämme Metsälä on hyvinkin vannoutunut ratsastuksen moniosaaja Suomessa, eikä kokemusta ja tietotaitoa puutu myöskään hallitus-/luottamustehtävistä. Metsälään on myös erittäin helppo saada yhteyttä, ja vastauksen kysymyksiin saa aina. Ihminen, joka välittää koko Suomen ratsastuksen tulevaisuudesta, on mielestämme oikea valinta."

Kotkan Kilparatsastajat ry ehdottaa SRL:n hallitukseen Osmo Metsälää. "Osmo Metsälä on pitkäaikainen Suomen Ratsastajainliiton hallituksen ja koulukomitean jäsen. SRL:n hallituksessa hän on ollut vuosina 2013-2015 ja uudestaan vuodesta 2016 lähtien. Vuodesta 2016 lähtien Osmo on toiminut Kansallisen urheilun johtoryhmän (KUJO) puheenjohtajana. Hän on erittäin arvostettu ja ansioitunut henkilö etenkin Kaakkois-Suomen alueella ja on ollut mukana aluetoiminnassa vuodesta 1996 lähtien. Osmo toimii oman aktiivisen seuransa puheenjohtajana. Osmo vaikuttaa koulutuomaroinnillaan eri puolella Suomea. Osmolla on erittäin laaja lajituntemus toimihenkilönä, kouluttajana sekä kilpailujenjärjestäjänä. Lähellä on myös vaimo Raija Metsälän ratsastuskoulutoiminta."

Osmo Metsälä CV

Hanna Harjuvaara

Hyvinkään Urheiluratsastajat ry esittää SRL:n hallitukseen Hanna Harjuvaaraa. Perustelut.

Hanna Harjuvaara CV