Estekomitea tiedottaa

22.6.2020

1. KANSALLINEN KILPAILUKALENTERI JA SARJAKILPAILUT

Kilpailutoiminta käynnistyi 1.6.2020 alkaen ja ensimmäiset tähtikilpailutkin on nyt pidetty Ypäjällä. Merkittiin tiedoksi, että kokoontumisrajoituksien noudattamista on viranomaisten toimesta käyty paikan päällä valvomassa.

Päätettiin poistaa kilpailupäiväkohtainen hevosmäärän rajoitus 150 hevoseen. Järjestäjien on kuitenkin edelleen huomioitava hallituksen linjaamat kokoontumisrajoitukset luotettavalla tavalla, mutta hevosmäärää ei ole välttämättä rajoitettava 1.7.2020 alkaen.

Suositus siitä, että jokainen kilpailupäivä perustetaan omana kilpailunaan, poistetaan.

Kansalliset kilpailukutsut heinäkuun kilpailuihin tulee julkaista kaksi viikkoa ennen tapahtumaa siihen asti, kunnes SRL:n hallitus tekee asiassa uuden päätöksen. Estekomitea esittää hallitukselle, että kutsujen tarkastuksessa palataan normaaleihin aikatauluihin ja käytäntöihin, huomioiden siirtymäajan.

Jälki-ilmoittautumisia voidaan kokoontumisrajoitusten puitteissa ottaa vastaan 1.7.2020 alkaen.

Tuomariston minimimiehitys jää voimaan heinäkuun ajaksi. Tuomariston minimimiehitys kansallisissa esteratsastuskilpailuissa on tpj sekä yksi muu tuomari. Alemmilla tasoilla riittää yksi tuomari. Kilpailupäivien pituus on kuitenkin huomioitava toimihenkilömäärissä.

Palkintorahajakaumassa voidaan käyttää FEI:n jakotaulukkoa, 25%:n jakosuhteen mukaan koko heinäkuun ajan.

Poiketen siitä, mitä yleisessä osassa on todettu lähtömaksujen palauttamisesta, palautetaan lähtömaksu (sekä mahdollinen sarjakilpailumaksu) tai puolet osallistumismaksusta mikäli peruutus tulee 1 h ennen luokan alkua. Poikkeus on voimassa 31.7.2020 asti.

Muilta osin noudatetaan SRL:n kulloinkin voimassa olevia toimintaohjeita samoin kuin viranomaismääräyksiä.

SM-kilpailuiden osalta on selvinnyt, että seuraavalle viikonlopulle siirto ei onnistu samanaikaisten ravikilpailuiden vuoksi. Päätettiin koordinoida järjestäjän kanssa niin, ettei SM-kilpailun päivämäärä muutu, mutta pikkuponit, ponit sekä lapsiratsastajat kilpailevat mestaruuksistaan torstaina, perjantaina ja lauantaina. Junioreiden, nuorten ratsastajien ja senioreiden SM-kilpailu sijoittuu vuorostaan torstaille, perjantaille ja sunnuntaille.

1. SÄÄNTÖASIAT

Merkittiin tiedoksi sähköpostipäätös esteratsastuksen SM-kilpailuiden kvaalitulosvaatimuksen poistamisesta kaudelle 2020 kaikissa ikäryhmissä.