FEI ja vikellyksen IVOC allekirjoittivat yhteisymmärryspöytäkirjan

15.2.2022

Kansainvälinen Ratsastajainliitto FEI ja kansainvälinen vikellystoimihenkilöiden klubi, IVOC, ovat allekirjoittaneet yhteisymmärryspöytäkirjan (MOU). Yhteisymmärryspöytäkirja virallistaa näiden kahden organisaation väliset suhteet ja antaa IVOC:lle mahdollisuuden osallistua tehokkaammin FEI:n toimintaan.

"Vikellyksestä tuli FEI:n laji lähes 40 vuotta sitten, ja sillä on ollut tärkeä rooli ratsastusurheilun kehityksessä maailmanlaajuisesti houkuttelemalla nuoria lajin pariin, upeaa hevosmiestaitoa ja esiintymistä", FEI:n puheenjohtaja Ingmar de Vos sanoo.

”Toimihenkilöillä on keskeinen rooli hevosurheilun kehityksessä ja menestyksessä, ja olemme erittäin iloisia, että suhteemme IVOC:n edustamiin vikellyksen toimihenkilöihin on vahvistunut. Se antaa virkamiehille mahdollisuuden osallistua virallisesti tärkeisiin kuulemisprosesseihin, kuten sääntöjen tarkistamiseen, ja sanoa mielipiteensä vikellyksen kehityksestä.”

"Tämä on jännittävä uusi askel FEI:n ja IVOC:n välisessä suhteessa. Me, IVOC, toivomme jatkavamme saumatonta yhteistyötä FEI:n vikellyskomitean kanssa. Tämä varmistaa urheilumme parhaan mahdollisen kehityksen. Suhteellisen pienen lajin edustajina olemme vuosien varrella kasvaneet läheiseksi yhteisöksi, jossa työskentelemme ystävinä. Toivomme pystyvämme säilyttämään keskuudessamme vallitsevan läpinäkyvyyden ja avoimen viestinnän sekä näyttämään positiivista esimerkkiä vikellyksen uusille kumppaneille. Koska painopisteemme on hyvien ja oikeudenmukaisten työolojen varmistamisessa kaikille vikellyksen toimihenkilöille, toivomme, että tämä filosofia leviää”, IVOC:n suomalainen puheenjohtaja Karolina Wickholm kertoo.

”IVOC:ssa jokainen jäsen on tasa-arvoinen ja jokainen huolenaihe ja mielipide on yhtä arvokas. Uskomme, että yhdessä olemme vahvempia. Jos työskentelemme yhdessä, voimme saavuttaa suuria asioita. Odotamme innolla työskentelyä FEI:n kanssa, jotta saisimme enemmän etua vikellykselle ja hevosurheilulle. IVOC jakaa FEI:n arvot, ja haluamme korostaa arvokkaimman joukkuetoverimme, hevosen, kunnioitusta ja suojelua."

Yhteisymmärryspöytäkirja kattavaa yleisiä aiheita ja osapuolten välisiä erityisiä kiinnostuksen kohteita, kuten vastavuoroisen tunnustamisen, FEI:n säännöt ja määräykset, hevosten hyvinvoinnin, hyvän hallintotavan, kuulemisen, yleiskokoukset ja FEI:n urheilufoorumin.

Luettelo yhteisymmärryspöytäkirjan tähänastisista sidosryhmistä on saatavilla täältä.