HAMKin hevosalan liiketoiminnan opiskelijat Trainee-jaksolla Ratsastajainliitossa

8.4.2020

Ensimmäiset hevosalan liiketoiminta-tradenomiopiskelijat ovat eri yrityksissä ja organisaatioissa Trainee-jaksolla 20.3.-30.4.2020 välisenä aikana.

Trainee-jakso on kokeellinen osa opiskeluja ja sitä kehitetään yhdessä opiskelijoiden, oppilaitoksen ja toimeksiantajien kanssa. Opiskelijat etsivät, kehittävät ja kokeilevat mm. ratkaisuehdotuksia organisaation toimintaan liittyvissä asioissa sekä tekevät myös muita ajankohtaisia tehtäviä. Suomen Ratsastajainliitossa on kolme Trainee-harjoittelijaa; Linda Kukkonen, Vilma Kettukangas ja Jenni Ek. Opintoihin liittyvien tehtävien lisäksi he osallistuvat aktiivisesti koronavirustilanteesta aiheutuneiden erityistehtävien toteutukseen.

Hämeen ammattikorkeakoulu kouluttaa ensimmäistä vuotta hevosalan liiketalouden tradenomeja Suomessa. Koulutuksessa saa mm. liiketaloudellista perusosaamista, vahvan pohjan tulevaisuuden hevosalan liiketoiminnan hallintaan Suomessa ja kansainvälisessä toimintaympäristössä sekä valmiudet yrittäjyys- ja liiketoimintaosaamisen soveltajaksi hevosalan toimintaympäristössä. Opintojen jälkeen opiskelija osaa rakentaa resurssitehokasta, kestävän kehityksen periaatteita noudattavaa hevostalousliiketoimintaa. Lisätietoja koulutuksesta https://www.hamk.fi/amk-tutkinto/hevosalan-liiketoiminta-tradenomi-amk/#Info-banner