Hevoset-messut siirtyy keväälle 2022

17.8.2021

Tampereen Messut Oy on päätynyt siirtämään syyskuun Hevoset-messut ensi kevääseen. Uusi ajankohta on 9. –10.4.2022.

Ohjelmalla on aina ollut iso merkitys Hevoset-messujen sisällössä. Kahdella ohjelmalavalla, yhdellä työnäytösareenalla sekä Hankkija-areenalla on vuosittain laaja kattaus niin ammatillista, harrastuksellista kuin viihdyttävää ohjelmasisältöä. Hankkija-areena, joka on sijainnut aiemmin A-hallissa muun messutohinan ympäröimänä, siirrettiin tälle vuodelle C-halliin. Tällä haluttiin omistaa kokonainen halli areenan ohjelmalle ja ensimmäistä kertaa myös hevosten lämmittelyalueelle, sekä mahdollistaa suuremman katsojamäärän saaminen turvallisesti seuraamaan areenalla tapahtuvaa ohjelmaa. Kuitenkin Länsi- ja Sisä-Suomen Aluehallintoviraston Pirkanmaalle antama kahden metrin turvavälimääräys aiheuttaa sen, että 3000 hengen katsomokapasiteettia ei saada hyödynnettyä niin, että yleisö mahtuu katsomoon riittävän väljästi.

– Näillä turvallisuusmääräyksillä ja rajoituksilla emme voi tarjota kävijöille sitä elämyksellistä kokemusta, jonka Hevoset-messut tavallisesti antaa, toteaa Hevoset-messujen projektipäällikkö Heli Lempinen.

Tapahtuman teema, valmiit ohjelmasisällöt ja yhteistyökumppanit pyritään siirtämään kokonaisuudessaan ensi vuoden tapahtumaan. Lisäksi Hevoset-messuille ostetut liput kelpaavat ensi kevään tapahtumassa ja näytteilleasettajasopimukset siirtyvät sellaisenaan seuraavaan tapahtumaan, joten yritysten ei tarvitse tehdä tässä vaiheessa mitään.

Hevoset 2022 -messut 9.–10.4.2022 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa.
Tiedote Tampereen messut