Hevosgaalan hyväntekeväisyyshuutokaupan varoista 6000 € Talent-toiminnan hankkeisiin ja projekteihin

12.9.2023

Haku Talent-toiminnan hankkeen tai projektin tukeen oli auki 6.7.–20.8. välisen ajan Ratsastajainliiton nettisivuilla. Hakemuksia tuli yhteensä ilahduttavat 14 kappaletta, mikä kertoo Talent-toiminnan aktiivisuudesta ja kehittämishalusta.

Saapuneiden hakemusten perusteella Ratsastajainliiton työryhmä valitsi viisi hanketta, jolle myönnetään avustusta. Valinnoissa painotettiin erityisesti suunnitelman monipuolisuutta, toimintaan osallistuvien nuorten määrää sekä hankkeen vaikuttavuutta nuoriin pidemmällä tähtäimellä. Avustusta myönnettiin hankkeille, jotka tuovat osallistujille lisäarvoa normaalin talent-toiminnan lisäksi.

Valitut projektit ja tukisummat:

Kangasalan ratsastajat ry, 1000 €

Keväällä 2024 toteutettava hanke toteutetaan ratsastusleirinä, joka painottuu kilpailuihin valmistautumiseen. Hankkeen tavoitteena on koota nuoret ratsastajat yhteen ja harjoitella kilpailupäivään valmistautumista ja kilpailupaikalla toimimista oman Talent-valmentajan kanssa.

Myrkyn yksityisratsastajat ry, 1000 €

Myrkyn yksityisratsastajat tarjoavat hankkeessaan nykyisille ja uusille Talent-ratsastajille lajivalmennusta tukevaa oheisharjoittelua ja teorialuentoja. Kokonaisvaltaisen valmennuksen tavoitteena on antaa kilpailemisen aloittaville ja kilpaileville ratsastajille eväitä hyvään hevosmiestaitoon ja reilun pelin perusteisiin.

Porvoon ratsutalli, 1500 €

Hankkeen tarkoituksena on tarjota Porvoon ratsutallin Talent-ryhmälle kokonaisvaltaista oheisharjoittelua ja fysiikkavalmennusta ammattilaisten ohjauksessa. Hankkeen ohjelma on rakennettu tukemaan lajivalmennusta koko valmennuskaudeksi kevääseen 2024 saakka.

Punkin talli & Loimaan ratsastajat ry, 1500 €

Punkin tallin ja Loimaan ratsastajien hankkeeseen kuuluvat lajiharjoittelua tukevat monipuoliset asiantuntija- ja hyvinvointiluennot sekä fysiikkaharjoittelut. Alkuvuoteen 2024 asti toteutettavalla ohjelmalla on tarkoitus tarjota ratsastajille kokonaisvaltaista valmennusta aina uran alkuvaiheilta asti.

Rusko Riding Team ry & Ruskon ratsastuskeskus, 1000 €

Rusko Riding Teamin hankkeen tarkoituksena on tehdä Talent-toimintaa tutuksi Lounais-Suomen alueella. Loppuvuoden 2023 aikana toteutettavassa hankkeessa Rusko Riding Team esittelee Talent-toimintaansa järjestämällä tutustumisviikonlopun. Hanke on avoin kaikille Talent-toimintaan osallistumisesta kiinnostuneille nuorille ja tavoitteellisille ratsastajille.