Hevoshämeen maksuttomat webinaarit viestinnästä ja turvallisuudesta

28.4.2023

Hevoshämeen tiedote

Hevoshäme – kestävän matkailun maakunta -hanketiimi järjestää toukokuussa kaksi maksutonta webinaaria ajankohtaisista aiheista, vastuullisuusviestinnästä ja ratsastuksen turvallisuudesta. Hevosalan Areena 2023 järjestetään 31.5. Hämeen Linnassa. Silloin puhutaan hevosesta, hevosmatkailusta ja hevosalan sosiaalisesta lisenssistä. Mukana on mielenkiintoisia keskustelijoita!

”Vastuullisuusviestintä – hyvepuhetta vai tekoja ja kilpailuedun rakentamista?”
Maksuton webinaari pe 5.5.2023 klo 10–11! Facebook-linkki

Jokaiselta organisaatiolta edellytetään nykyajassa vastuullista toimintaa. Mutta miten kerron siitä ulospäin ja voiko vastuullisuudesta rakentaa kilpailuedun? Mihin keskittyä, kun aikaa on vähän ja viestittävää on paljon?

Webinaarissa kuulet:
• Millaiset lainalaisuudet pätevät modernissa ajassa vastuullisuudesta viestimiseen?
• Mitä vastuullisuus ja vastuullisuusviestintä itse asiassa ovat?
• Miksi juuri hevosalan tulee viestiä vastuullisuusteoistaan?
• Voiko vastuullisuudesta rakentaa kilpailuetua?
• Mistä aloittaa ja miten?

Kouluttaja Saara Iivari (VTM) teki yli 15 vuotta töitä viestinnän ja vastuullisuusviestinnän parissa Suomen johtavissa viestintätoimistoissa, kunnes hyppäsi uudistamaan keskusjärjestö Suomen Hippoksen viestintää.

Ilmoittaudu tästä linkistä: https://link.webropolsurveys.com/EP/AF88DE8665EDAA5F
- saat paluupostissa kalenterikutsun!

Ratsastuksen turvallisuus -maksuton webinaari ti 23.5. klo 10–11 Facebook-linkki tästä

Tervetuloa kuuntelemaan koostetta Tukesin ratsastustapaturmia koskevasta raportista sekä saamaan vinkkejä, mitä jokainen harrastaja tai yrittäjä voi tehdä turvallisuuden parantamiseksi. Kouluttajana ylitarkastaja Kielo Kestinmäki Tukesista. Webinaari on maksuton ja se järjestetään Zoomissa.

Ilmoittaudu tästä linkistä: https://link.webropol.com/ep/230523
Saat paluupostissa linkin tapahtumaan.

Webinaarien toteutus yhdessä Digilaukkaa -hankkeen kanssa.  Tervetuloa linjoille!

Ajankohtaisia kyselyitä:

* Kysely Kokemäenjoen valuma-alueen tallinpitäjille ja hevostiloille – mahdollisuus ilmoittaa talli ympäristökartoitukseen. Voita Kuninkuusravi- tai HIHS-lippu! Lisätietoja SimuHepo-hankkeesta.

* Kysely kuiviketurpeen ja muiden kuivikemateriaalien käytöstä ja saatavuudesta, sekä kuivikehuoltoon liittyvistä tulevaisuudennäkymistä. Kyselyyn on mahdollista vastata 7.5.2023 saakka. Lisätietoja.

P.S. Ennakkotieto: Hevosalan Areena 2023 31.5. Hämeen Linnassa – varaa päivä jo kalenteriisi ja seuraa ilmoitteluamme! Ilmoittautuminen aukeaa toukokuun alussa, paikkoja rajoitetusti, ei striimausta.
- Puhutaan hevosesta, hevosmatkailusta ja hevosalan sosiaalisesta lisenssistä. Keskustelemassa mm. teatterinjohtaja Anna-Elina Lyytikäinen, professori Pauliina Raento, erikoistutkija Markku Saastamoinen, toimitusjohtaja Elina Hirvonen ym. Tilaisuuden juontaa Katja Ståhl.

Hevosmatkailu on paljon muutakin kuin yleisesti tunnettua vaellusratsastusta - hevosmatkailu on luonnossa liikkumista, perhematkailua, hevostallilla pistäytymistä ja hevostapahtumia. Hevosiin liittyviä elämys-, virkistys- ja hyvinvointipalveluita ja/tai kokous- ja majoitustiloja tarjoavia yrityksiä on eri puolella Suomea. Hankkeen toteuttavat yhdessä Hämeen ammattikorkeakoulu Oy (Hamk) sekä Forssan Seudun Hippos ry, Hippolis – Hevosalan osaamiskeskus ry ja Luonnonvarakeskus LUKE, ja se toteutetaan Euroopan aluekehitysrahaston tuella 6/2021–8/2023.