Keskustelu Verohallinnon kannasta arvonlisäverotulkintoihin käynnistyi lupaavasti

14.11.2022

Kuvituskuva Hanna Heinonen.

Ratsastajainliiton edustaja yhdessä yhteistyökumppani BOWA Legalin edustajien kanssa piti tänään keskustelutilaisuuden tietyistä hevosalan polttavista arvonlisäverokysymyksistä Verohallinnon edustajien kanssa. Keskustelutilaisuudessa olivat paikalla Ratsastajainliiton hallituksen edustajana BOWA Legalin juristi Valtteri Gundersby, BOWA Legalin perustajaosakas Paula Bock ja Ratsastajainliiton tallitoiminnan kehittäjä Minna Peltonen.

”Keskustelutilaisuus oli hyvin hedelmällinen puolin ja toisin. Pääsimme tarkentamaan erityisesti ratsastuskoulutoimintaan liittyviä arvonlisäverokysymyksiä. Keskusteluiden perusteella ratsastuskoulutoiminta, joka vastaa aikaisemman KHO:n tapauksesta ilmeneviä periaatteita, katsotaan edelleen alennetun verokannan, 10 prosentin, alaiseksi liikunnan mahdollistavaksi palveluksi”, Valtteri Gundersby kertoo.

Myöskään sille, kuinka monta oppilasta osallistuu tunneille, ei anneta painoarvoa tulkintaan tänään käydyn keskustelun perusteella.

”Laadimme tästä vielä selvityksen, johon pyydämme Verohallinnon edustajan kommentit ennen sen julkaisemista.”

Verohallinto oli myös kiinnostunut tarkentamaan omaa ohjeistustaan tämän keskustelutilaisuuden pohjalta.

”Jatkamme yhteistyötä ja keskustelua asian tiimoilta”, Gundersby sanoo.