Lukupiiri ratsastusleirinne ohjelmaan

17.5.2022

Kohtaa hevonen lukemalla - Penny&Friendsin ja SRL:n yhdessä järjestämät lukupiirit tulevat taas

Etsimme jälleen jäsentalleja mukaan toteuttamaan kesäisiä hevoskirjojen lukupiirejä. Jos tallinne on järjestämässä lasten kesäleirejä tai -kursseja, joiden ohjelmaan Penny&Friends -lukupiiri sopisi, lähtekää mukaan!

Lukupiirin tavoitteena on tuoda leireille uudenlaista sisältöä ja innostaa lapsia ja nuoria kirjojen pariin, lukemaan ja keskustelemaan kirjoista. Kirjoja voidaan lukea leireillä yhdessä ja pohtia niihin liittyviin kysymyksiin vastauksia porukalla. Suosittua on ollut myös se, että lapset piirtävät samalla kun ohjaaja lukee kirjaa, tai lukea kirjoja leiriläisille iltasatuna.

Kukin mukana oleva talli saa kaksi eritasoisille lukijoille suunnattua hevoskirjaa (yksi kappale kumpaakin kirjaa). Mukana tulee myös kirjoihin liittyviä tehtäviä ja kysymyksiä, joiden avulla kirjoista on helppo keskustella. Kirjat on suunnattu 7-13-vuotiaille.

Ilmoittaudu mukaan LOMAKKEELLA 29.5. mennessä. Kirjat toimitetaan postilla ja ne ovat perillä 17.6. mennessä. Kirjapaketteja on rajoitettu määrä.

Yhteistyössä Suomen Ratsastajainliitto ja Penny&Friends – Kohtaa hevonen lukemalla

#kohtaahevonenlukemalla

Lisätietoja: SRL / Emmi Kupiainen emmi.kupiainen@ratsastus.fi