Nainen menehtyi ratsastusonnettomuudessa

26.10.2023

Nainen menehtyi pudottuaan valmennustilanteessa hevosensa selästä espoolaisella tallilla. Ratsastajalla oli käytössään turvakypärä. Ensivaste saapui nopeasti paikalle ja kuljetti hänet sairaalaan, mutta nainen menehtyi vaarattomalta näyttäneessä putoamisessa saamaansa vammaan. Tallilla paikalle olleille on annettu kriisiapua.

”Haluamme osoittaa lämpimän osanottomme ratsastajan omaisille ja läheisille. Olemme erittäin järkyttyneitä ja pahoillamme tapahtuneesta”, toteaa Suomen Ratsastajainliiton toiminnanjohtaja Jukka Koivisto.

”Perehdymme tähän erittäin valitettavaan onnettomuuteen johtaneisiin syihin, jos siitä on mahdollista oppia tulevaisuutta ajatellen. Ratsastuksen turvallisuusnäkökohdat ovat esillä kaikessa toiminnassamme, koska olemme tekemisessä isojen ja vahvojen hevosten kanssa.”

Ratsastaja oli Ratsastajainliiton ratsastusseuran jäsen. Omaisten pyynnöstä tapahtumaa ei kommentoida enempää.