Nuori askellajiratsastaja Gerda-Eerika Viinanen ehdolla vuoden nurmijärveläiseksi

29.11.2021

Gerda-Eerika Viinanen. Kuva Saana Aho.

Nuori askellajiratsastaja Gerda-Eerika Viinanen on ehdolla vuoden nurmijärveläiseksi. Äänestys on käynnissä ja päättyy 9.12. klo 12.00. Gerda-Eerika ”Kerttu” Viinanen on jo palkittu Nurmijärven positiivisena ilmiönä. Ehdokkaita on kymmenen, ja Kerttua voi äänestää numerolla neljä.

Gerda-Eerika Viinasen esittely

Askellajiratsastaja palkittiin SRL:n Vuoden ratsastajanuori -palkinnolla 2020. Häntä on kuvailtu esimerkilliseksi, kaikkia kannustavaksi, monen pikkuratsastajan innoittajaksi ja hevosten pariin kannustavaksi. Hän on voittanut junioreiden lajimestaruuden kolmena vuonna peräkkäin ja päässyt PM-palkintosijoille.

Vuoden nurmijärveläiseksi valitaan henkilö, joka on tehnyt Nurmijärveä tai nurmijärveläisyyttä myönteisellä tavalla tunnetuksi. Aiempina vuosina tittelin itselleen ovat napanneet nurmijärveläinen raviohjastaja Antti Teivainen ( 2020 ), joka on voittanut uransa aikana lähes kaikki Suomen suurkilpailut, elokuvaohjaaja, käsikirjoittaja ja kirjailija Taavi Vartia ( 2019 ), taksikuski Hannu Metsäranta ( 2018 ), bussikuski Eino, ”Eikka” Ojala ( 2017 ), joka otti kisassa murskavoiton, sillä hän sai yli neljänneksen kaikista annetuista äänistä. Peltiseppä Esko Kivi sai tunnustuksen 2015, radio- ja tv-juontaja Aki Linnanahde 2014 ja ensimmäisen tittelin itselleen nappasi Uotilan Rengas-Ukko 2013.

Kerttua (numerolla 4) voi äänestää täällä: https://www.nurmijarvenuutiset.fi/paikalliset/4382900