Opetus- ja kulttuuriministeriö on myöntänyt kehittämistukea viidelle ratsastusseuralle

29.4.2019

Opetus- ja kulttuuriministeriö on myöntänyt liikunta- ja urheiluseuroille 3,7 miljoonaa euroa seuratoiminnan kehittämistukea. Seuratuen avulla lisätään lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksia, tuetaan paikallista seuratoimintaa ja liikunnallisen elämäntavan edistämistä sekä kehitetään vapaaehtoistyötä seuroissa.

Kehittämistukea saivat seuraavat ratsastusseurojen kehittämishankkeet:

Husaariratsastajat ry Sipoo Hevostaitoja ja taidetta                                      1500 €
Kaukkalan Ratsastajat KauRat ry                      Pälkäne Hevosten lukemisen taito                                  3500 €
Kokkolan Ratsastajat- Gamlakarleby Ryttare ry                                     Kokkola Yksilöurheilusta joukkuelajiksi                           8000 €
Kotkan Ratsastajat ry                                         Kotka Kotkan Ratsastajat ry kehittyy                           6000 €
Ratsuryhmä ry Lemi Hevoselämyksiä lapsille ja nuorille                           3000

Hakijoille ilmoitetaan päätöksestä kirjallisesti.

OKM täydentää seuratukipäätöksiä alkusyksyllä 2019 avaamaalla erillisen avustushaun, joka on kohdentuu vähävaraisten perheiden lasten liikuntamahdollisuuksien lisäämiseen. Uusi seuratukihaku perustuu vuoden 2019 talousarviossa osoitettuun miljoonan euron lisärahaan, joka on kohdennettu nimenomaan vähävaraisten lasten liikunnan edistämiseen.